صادرات اصفهان ۳۹ درصد افزایش داشته است

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در ۷ ماهه نخست امسال، بالغ بر یک‌میلیارد و ۲۳۵میلیون دلار کالا از استان اصفهان به مقصد ۹۶ کشور جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر ارزش ۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک اصفهان، اسداله احمدی ونهری اظهارکرد: درهفت ماهه اول  ۱۳۹۷ از استان اصفهان، یک‌هزار و ۲۲ قلم کالا به  وزن سه میلیون و ۴۷هزار تن و به ارزش یک میلیارد و  ۲۳۵ میلیون  دلار به مقصد ۹۶ کشور جهان صادر شده  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۳۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان عمده کالاهای صادراتی از استان اصفهان را ، آهن و فولاد به ارزش ۴۵۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۳۴میلیون دلار، فرش ۱۲۱ میلیون دلار و محصولات شیمی آلی ۷۵ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان عراق با ۳۴۱ میلیون دلار و ۲۸ درصد سهم از کل صادرات، افغانستان با ۱۸۴ میلیون دلار و۱۵درصد، امارات متحده عربی با ۱۴۶میلیون دلار و ۱۲درصد، عمان با ۱۰۴ میلیون دلار و ۸ درصد و پاکستان با ۹۷ میلیون دلار و ۸ درصد  سهم از کل صادرات استان، بوده است.

احمدی ونهری گفت: ۴۷هزار و ۴۷تن کالا به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۴۸۶هزار دلار در این مدت به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۱ درصد و از حیث ارزش ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در هفت ماهه سال۱۳۹۷، گفت: ماشین آلات مکانیکی ۸۴ میلیون دلار  ،ماشین آلات برقی ۲۱ میلیون دلار ، اجزا و قطعات منفصله خودرو ۱۷ میلیون دلار  بوده است ودر ادامه اظهار داشت: عمده کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۵ درصد سهم از کل واردات، ایتالیا با ۱۶ درصد، آلمان با ۱۴ درصد و فرانسه با ۹ درصد سهم از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان هستند.

احمدی ونهری افزود : در این مدت از سه کشور اروپایی ایتالیا، آلمان و فرانسه بالغ بر ۶۵ میلیون دلار کالا به مقصد گمرک اصفهان ارسال شده به طوری که ۳۹ درصد از کل واردات گمرکات استان اصفهان را تشکیل داده است.

مدیر کل گمرک اصفهان اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه های امور گمرکی و  پنجره تجارت فرا مرزی، این اداره کل درهفت ماهه ۱۳۹۷، بالغ بر یک‌هزار و۲۶۲ میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است.

وی گفت: درهفت ماهه امسال، ۱۴۷هزار و ۲۲۲ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام شده که به نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 357411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.