ساعت بیگ‌بن، معروف‌ترین نماد تاریخی شهر لندن

ساعت بیگ بن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن بوده که دارای دقت بسیار بالایی است و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا هر کشوری برای خود نماد و سمبلی برمی‌گزیند که در واقع یک معماری خاص و منحصر بفرد بوده و هویت آن کشور محسوب می شود. برج ساعت "بیگ‌بن"، بهترین و معروف ترین نماد شهری لندن است که زیر ‌بنای این برج به همراه ساختمان کاخ در سال‌۱۸۳۴ میلادی پایه ریزی شد، اما ساخت آن ۱۳‌سال بعد و در سال‌۱۸۵۶میلادی صورت گرفت.

 ویژگی های منحصر به فرد ساعت بیگ بن

برج ساعت بیگ بن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن است که دارای چهار ساعت در چهار طرف خود بوده و هر یک از ساعت ها از بیش از ۳۱۲ قطعه شیشه عقیق ساخته شده اند. کار تمیز کردن ‏این ساعت نیز بر عهده یک تیم کامل از متخصصین است که با دقت بسیار کار خود را انجام می دهند. نکته جالب توجه اینکه اغلب افراد، برجی که ساعت در بالای آن قرار گرفته است (برج الیزابت) را با نام بیگ بن می‌شناسند، اما در واقع بیگ بن، نام ناقوس بزرگ داخل این برج است که افراد از روی عادت، برج و ساعت را نیز به همین نام صدا می‌کنند. در واقع بیگ بن به ناقوسی که ۱۶ تن وزن و دو متر ارتفاع دارد گفته میشود که داخل این برج نصب شده است.

بیگ بن؛ دقیق ترین ساعت تاریخی جهان

ساعت بیگ بن، دقیق ترین ساعت جهان است که کنترل نوسان پاندول ان توسط یک سکه کوچک ایجاد شده است و همین موضوع باعث دقت بالای آن می‌شود. در سال‌های گذشته  برای نخستین بار، نشستن برف سنگین روی عقربه‌های ساعت بیگ بن موجب شد تا این ساعت برای اولین بار، ۱۰ دقیقه دیرتر از زمان مقرر به صدا دربیاید. در سال ۲۰۰۷ نیز زنگ های ساعت برای مدت ۷ سال تعمیر شد اما در سال ۲۰۱۷  ساعت بیگ بن و زنگ آن برای بار دیگر نیاز به تعمیر پیدا کردند. بنابراین قرار شد تا سال ۲۰۲۰ به منظور حفظ این ساعت به جز مناسبت‌های خاص خاموش بماند.

کد خبر 357397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.