برای توسعه روابط با جمهوری ترکیه هیچ محدودیتی قائل نیستیم

وزیرصنعت، معدن وتجارت از توسعه همکاری‌های مشترک و افزایش مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه خبر داد و افزود: برای توسعه روابط با جمهوری ترکیه هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در دیدار با با سفیر ترکیه که در سفارت این کشور برگزار شد ضمن تبریک روز ملی نود و پنجمین سالگرد کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه را به دولت و ملت این کشور، اظهارکرد:جمهوری اسلامی ایران برآن است که تعامل دوستانه و موثری در چارچوب منفعت دوجانبه با کشورهای جهان داشته باشد.

وی افزود: ضمن اینکه توسعه و تقویت همکاری‌های همه جانبه با کشورهای همسایه و اسلامی بویژه جمهوری ترکیه از راهبردهای اساسی سیاست‌های خارجی دولت تدبیر و امید و همواره از سوی رییس جمهور مورد تاکید بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید در عرصه بین‌المللی برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای جهان، باعث تشویق و ترغیب سایر کشورها برای ارتقای روابط با ایران شده است.

رحمانی ادامه داد: دو کشور همسایه و برادر با وجود مناسبات تاریخی، سیاسی و اقتصادی و همچنین اشتراکات دینی و فرهنگی دیرینه، فرصت‌های مناسبی را برای توسعه روابط اقتصادی سرمایه‌گذاری و تجاری خود دارند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت صمت ایران به عنوان مسئول طرف ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور در نظر دارد تا زمینه‌های مناسب برای توسعه همکاری‌ها و افزایش مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه را در اسرع وقت در یک رویکرد برد_ برد فراهم آورد.

وزیر صمت با اشاره به سفر وزیر امورخارجه کشورمان برای حضور در نشست سه جانبه ایران ،ترکیه و آذربایجان به استانبول گفت: امروز یکی از بزرگترین فرودگاه‌های جهان در استانبول افتتاح می شود و بنده از همین جا در این خصوص نیز به ملت و دولت جمهوری ترکیه تبریک عرض کرده و خرسندی خود را از توسعه و پیشرفت جمهوری ترکیه ابراز می‌نمایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار امیدواری کرد با توجه به اراده و عزم دو دولت برای گسترش مناسبات از یک سو و تلاش فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور از دیگر سو، شاهد تسهیل امور تجاری و همچنین افزایش مراودات اقتصادی ملت‌های دو کشور در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 357391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.