علت مرگ دوخواهر اهوازی مشخص شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مورد فوت دو کودک اهوازی، آزمایش‌هایی در اهواز، شیراز و تهران انجام شده که نشان می ‌دهد مسمومیت غیر دارویی سهوی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه درخصوص خبر فوت دو کودک اهوازی به علت مسمومیت اظهار کرد: در مورد فوت دو کودک در اهواز، اسامی دو دارو برده ‏شده که طبق بررسی‌ها این دو دارو در نسخه وجود نداشته و تجویز نشده و اصلا خریداری و مصرف نشده است.

وی افزود: در این خصوص صحبت از داروی تقلبی و داروی ‏خارجی هم شد که پزشکی قانونی این موضوع را بررسی و اعلام کرد که هیچ مسمومیت دارویی و فوت به علت مصرف دارو وجود نداشته است.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: در روزهای اخیر، فشارها در مورد فوت دو کودک اهوازی شدت گرفت به طوری که پزشک متخصص کودکانی که این دو کودک را ویزیت کرده بود، از فرط استرس ‏سکته مغزی شدید کرد و در حال حاضر در آی سی یو بستری است و نیمی از بدنش فلج شده است.

حریرچی با بیان اینکه اگرچه علت بروز این واقعه مسمومیت بوده، اما این مسمومیت، دارویی ‏نبوده است، ادامه داد: آزمایش‌هایی در اهواز، شیراز و تهران انجام شده که نشان می ‌دهد مسمومیت غیر دارویی سهوی اتفاق افتاده و در صورت ‏مکتوب شدن مستندات، نتایج بررسی ها را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 357372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.