۵ رویداد مهم اقتصادی جهان در هفته جاری

تحلیلگران اینوستینگ در تازه ترین گزارش خود به بررسی پنج رویداد مهم و تاثیرگذار اقتصادی جهان در روزهای آینده پرداخته اند.

به گزارش ایمنا به نقل از اینوستینگ، بازارهای جهانی در هفته گذشته تحت تاثیر اُفت شدید شاخص سهام در بازارهای مالی قرار داشت.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد بازارهای جهانی در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای درآمد و سود شرکت‌های بزرگ آمریکایی قرار خواهد داشت.

در بین همه شرکت هایی که قرار است آمارهای سود و درآمد خود در سه ماه سوم ۲۰۱۸ را منتشر کنند، سرمایه گذاران بین المللی توجه ویژه ای به فیس بوک و اپل دارند. این آخرین هفته ای خواهد بود که شرکت های بزرگ وال استریت اقدام به اعلام آمارهای سود و درآمد خود می کنند.

دومین رویداد مهم روزهای آینده انتشار گزارش اشتغال آمریکا در ماه اکتبر خواهد بود. این آمارها قرار است روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتتشر شود.

پیش‌بینی‌ها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا در ماه اکتبر ۱۹۱ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. این رقم در ماه سپتامبر به ۱۳۴ هزار فرصت شغلی رسیده بود.

بیشترین تمرکز سرمایه‌گذاران بین‌المللی بر آمارهای مربوط به رشد دستمزدها خواهد بود. پیش بینی می شود میانگین دستمزدها در آمریکا در ماه اکتبر با رشد ۳.۱ درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه سپتامبر ۲.۸ درصد افزایش داشت.

آمارهای هفته گذشته نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به ۳.۵ درصد رسیده است. این مسئله نشان می دهد که دولت ترامپ می تواند به هدف رشد اقتصادی ۳ درصدی در سال ۲۰۱۸ دست یابد.

سومین رویداد مهم اقتصادی انتشار آمارهای تورم منطقه یورو است. این آمارها روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. پیش بینی‌ها نشان می دهد نرخ تورم منطقه یورو در ماه اکتبر به ۲.۱ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل از آن تغییری نداشته است.

روز سه شنبه نیز قرار است آمارهای رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه سوم ۲۰۱۸ منتشر شود.

چهارمین رویداد مهم برگزاری نشست بانک مرکزی انگلیس است. پیش بینی می شود بانک مرکزی انگلیس در پایان نشست پنجشنبه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. گمانه‌زنی ها نشان می دهد بانک مرکزی انگلیس حداقل تا ماه می ۲۰۱۹ میلادی برای افزایش نرخ بهره صبر خواهد کرد.

پنجمین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری برگزاری نشست مهم بانک مرکزی ژاپن خواهد بود. نشست دو روزه بانک مرکزی ژاپن چهارشنبه به پایان خواهد رسید و پیش بینی می شود مقام های بانکی این کشور نرخ بهره را در سطح منفی ۰.۱ درصد ثابت نگه دارند.

منبع: سایت طلا

کد خبر 357355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.