۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی در تاریخ انقلاب است

شهرضا - معاون مدیرکل اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ۱۳ آبان نماد حق‌طلبی و استکبار ستیزی و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری در جلسه کمیته فرهنگی ستاد ۱۳ آبان با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی دست غارتگر استکبار جهانی را از منابع کشور کوتاه کرد، گفت: امام راحل(ره) با رهبری و هدایت اقشار مختلف مردم، زمینه پیروزی ملت ایران در بزرگترین رویداد قرن معاصر را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره به دانش‌آموزان و دانشجویان توجه ویژه‌ای داشتند، تصریح کرد: ایشان با ایجاد روحیه خودباوری و ایمان در اقشار مختلف جامعه، کشور ایران را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دادند.

معاون مدیرکل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید هنر در خدمت تبیین عقاید و باورهای مردم قرار گیرد، اظهار کرد: ایرانیان از گذشته‌های دور با ایجاد هنر تعزیه و سایر هنرهای آیینی و همچنین خلق آثار هنری دیگر، عقاید دینی و باورهای مذهبی خود را مطرح و ماندگار کردند.

جعفری ادامه داد: هنرمندان در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنر متعالی خود را در خدمت باورها و اندیشه‌های دینی و اعتقادی بکار گرفتند.

وی با اشاره به واقعه ۱۳ آبان، تاکید کرد: این رویداد، نماد مبارزه با ظلم و حق طلبی و استکبار ستیزی و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

معاون مدیرکل اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ظلم ستیزی از دستورات دینی اسلام است، خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که نماد روحیات انقلابی و استکبار ستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان است، هرساله مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

جعفری با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: ظلم ستیزی و تلاش برای مقابله با استکبار، مخصوص یک فرهنگ نیست و همه انسان‌های آزاده جهان برای این هدف مبارزه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر در واقعه‌ای ظلم ستیزی وجود داشته باشد به این معنا است که پدیدآورندگان آن، برای نجات انسان‌ها از ستم، تلاش کرده‌اند.

معاون مدیرکل اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: لازم است افراد جامعه با احساس مسئولیت در برابر ارزش‌های فرهنگی، با مطالعه در خصوص معیارها و ارزش‌های دینی و مذهبی، آگاهی خود را افزایش دهند.

جعفری اضافه کرد: اگر دانش و آگاهی لازم وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم ارزش‌های حقیقی انقلابی و اسلامی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

کد خبر 357303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.