دفاتر بازآفرینی بافت‌های فرسوده در منطقه ۱۳ تشکیل می‌شود

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۰ درصد از منطقه ۱۳ را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، به زودی دفاتر بازآفرینی بافت‌های فرسوده در این منطقه تشکیل می‌شود.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان حدود ۱۲۰۰ هکتار مساحت دارد که ۸۸ هکتار آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه دفاتر بازآفرینی بافت‌های فرسوده هنوز به لحاظ فیزیکی در این منطقه راه اندازی نشده، اما مقدمات تشکیل آن فراهم شده است، افزود: در حال حاضر یک نفر به عنوان رابط شهرداری با سازمان نوسازی در خصوص بافت‌های فرسوده منطقه معرفی و جلساتی نیز در سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، معاونت عمرانی و املاک منطقه ۱۳ برای احصاء پتانسیل‌های منطقه برگزار شده است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: در خصوص بلند مرتبه‌سازی این منطقه جزء مناطق فعال شهر اصفهان است و علی‌رغم اینکه شرایط اقتصادی انگیزه ساخت و ساز را کاهش داده، خوشبختانه اوضاع ساخت و ساز در این منطقه نسبت به سایر مناطق شهر مطلوب بوده است.

وی تاکید کرد: تلاش داریم مسیر صدور پروانه را برای انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران آسان کرده و فارغ از بسته‌های تشویقی مشکلات احتمالی آنها را در کمترین زمان ممکن رفع کنیم.  

شرفا با اشاره به روند صدور پروانه‌های ساختمانی در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اظهارکرد: به لحاظ درآمدی صدور پروانه ساختمانی در این منطقه طی شش ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یا کاهش چندانی نداشته و برابر بوده است.

کد خبر 357299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.