پزشک کارآموز به خوانسار نفرستید

خوانسار- معاون فرماندار خوانسار گفت: نباید پزشک کارآموز به خوانسار فرستاده شود چراکه این پزشک تا موقعی که طرحش تمام نشده در شهرستان ماندگار است و به محض کسب مهارت‌های لازم مهاجرت می کند و دوباره مشکل نبود پزشک از اول آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عبدالله صانعی در کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه زیرساخت‌های ورزشی در خوانسار ایجاد شده است و دامنه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی را بیش از گذشته بالا برده‌ایم، اما استقبال سرمایه گذاران بسیار کم است.

وی افزود: در حوزه ورزش سلیقه‌ای عمل می‌شود و اعتقاد و باور مشترک در شهرستان خوانسار وجود ندارد.

معاون فرماندار خوانسار با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان مهم‌ترین آسیب‌های سلامت شهرستان را کم تحرکی، فشارخون و دیابت اعلام می‌کند، گفت: برای ایجاد شرایط مناسب آب و هوایی و سلامتی افراد دو روز در شهرستان به عنوان روز بدون خودرو تصویب شده است.

وی با بیان اینکه راهکارهای کشورهای توسعه یافته در حوزه سلامت باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، افزود: امروزه با این سطح از دانش هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد، و اگر مشکلی نیز با آن روبه رو هستیم، ناکارآمدی و کم سوادی مدیران است.

صانعی با بیان اینکه مسئولان باید با هم افزایی و همدلی در حوزه سلامت و ورزش تصمیمات درستی بگیرند، ادامه داد: در همایش‌های خانوادگی تمامی مدیران با خانواده‌های خود شرکت کنند تا بتوانیم بهتر ورزش همگانی را فرهنگ سازی کنیم.

وی گفت: هزینه سالن‌های ورزشی را باید تقسیم کرد و تشویق‌ها را افزایش داد چراکه باید جوانان و نوجوانان را باور داشت که این موضوع مستلزم داشتن حوصله برای تربیت جمعی است.

معاون فرماندار خوانسار صانعی با بیان اینکه مراکز بهداشت و درمان مراقب کسانی که با آسیب‌ها بیشتر مواجه هستند، باشند، یادآور شد: فرهنگ رفتار با اقشار جامعه با توجه به روحیات مختلف و رده‌های متفاوت سنی باید برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان این‌که مقدمات حضور پنج پزشک متخصص در خوانسار فراهم شده، افزود: نباید پزشک کارآموز به خوانسار فرستاده شود چراکه این پزشک تا موقعی که طرحش تمام نشده در شهرستان ماندگار است و به محض کسب مهارت‌های لازم مهاجرت می کند و دوباره مشکل نبود پزشک از اول آغاز می شود.

صانعی گفت: مسئولان باید درآمدهای فرهنگی اجتماعی شهرستان خوانسار را براساس شاخص‌ها شفاف بدهند تا به شهرستان آسیب وارد نشود.

کد خبر 357285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.