تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی اولویت کاری وزارت صمت

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در اولین دیدار با کارکنان وزارت صمت مهمترین اولویت های این وزارتخانه را تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی اعلام کرد و گفت: با تلاش های انجام شده ذخایر استراتژیک کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در حاشیه دیدار با معاونان، ‌روسای سازمان‌ها ‌و کارکنان وزارت صمت، اظهارکرد: برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی که از قبل در وزارت صمت وجود داشته را اصلاح و تکمیل کردیم و برای روزهای آتی نیز برنامه های اجرایی مدونی درنظر گرفته ایم.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه به بخش تولید، افزود: حفظ وضع موجود، اشتغال‌زایی صنعتی به ویژه در زمینه تولیدات حساس، ضروری و کالاهایی که در زنجیره تولید قرار دارد و نیز تامین مواد اولیه و ملزومات تولید از اولویت‌های وزارت صمت در این دوره است.
رحمانی صادرات را موتور و پیشران اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: با تنظیم ساز و کار مربوطه می توانیم از موقعیت پیش آمده برای رشد صادرات استفاده کنیم.
وی بر لزوم ارتباط با تشکل‌های حوزه صنعت، ‌معدن و تجارت تاکید کرد و یادآور شد: ارتباط با تشکل‌ها در حوزه صمت و اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی و خانه‌های صنعت و معدن و تجارت و ... بسیار ضروری است و مشورت با ذی‌نفعان و فعالان اقتصادی یکی از پایه‌های اساسی در تصمیم گیری‌های وزارت صمت، به‌شمار می رود.
وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: با همفکری بخش خصوصی تصمیمات بهینه اتخاذ و در مرحله اجرا همه با هم همکاری خواهیم داشت.
سعی می کنیم دغدغه مردم را کم کنیم
وی با تاکید بر رشد و توسعه استارت‌آپ ها و صنایع دانش بنیان، افزود: فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در سال‌های قبل در بخش تولید کشور ایجاد شده که باید فعال شوند .
رحمانی تصریح کرد: نسل چهارم صنعت بر دوش جوانان است و باید از توانمندی آنها استفاده شود زیرا این نسل موجب ایجاد واحدهای صنعتی جدید و قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و نتیجه این اتفاق سر وسامان گرفتن وضعیت تولید و تجارت، رونق تولید، اشتغال و راحتی مردم در تامین مایحتاج است .
وی تاکید کرد: سعی می کنیم دغدغه مردم را کم کنیم زیرا فعالان بخش تولید با بیش از ۸۰ هزارواحد تولیدی، سه میلیون واحد صنفی، تعاونی های مصرف، تولید و ۱۰ هزار معدن ظرفیت های بی نظیری در اختیار ما گذاشته اند .
وزیر صمت خاطرنشان کرد: به طور یقین یکی از آسیب‌ها، تغییر پی در پی رویه‌ها و مقررات بوده و اعتقاد دارم با کار کارشناسی و مشورت با بخش خصوصی می توان اشتباهات را کمتر کرد همچنین بر تغییر نکردن پی در پی رویه ها اصرار دارم.

به گزارش ایمنا، رضا رحمانی و سه وزیر پیشنهادی رییس جمهوری شامگاه شنبه-۵ آبان- در جلسه فوق العاده بررسی صلاحیت‌ها، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.

رحمانی با ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ رأی اخذ شده توانست مجوز ورود به وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کند.

کد خبر 357260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.