۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
بهسازی محلات تاریخی شهرضا

شهرضا - معاون شهرسازی شهرداری شهرضا گفت: اجرای طرح بازآفرینی در دو محله تاریخی شهرضا مربوط به دوران سلجوقیان، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، غلامحسین جعفری امروز (یکشنبه) در جلسه برنامه‌ریزی بازآفرینی شهری شهرضا، تصریح کرد: فرایند توسعه همه جانبه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیطی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محلات هدف، از مهمترین اهداف اجرای طرح توسعه بازآفرینی شهری است.

وی با بیان اینکه تقویت و توانبخشی دوباره محدوده‌های هدف در طرح بازآفرینی باید با کمترین مداخله انجام شود، اظهار کرد: بازآفرینی و توانمندسازی محلات شهری باید با حفظ هویت و اصالت فرهنگی و تاریخی آن‌ها انجام شود.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا با بیان اینکه حساس‌سازی و اعتماد سازی عمومی فرایند بازآفرینی شهری را تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: در سند بازآفرینی شهری شهرضا، موقعیت تاریخی، پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم در نظر گرفته شده است.

جعفری با بیان اینکه مساحت بافت تاریخی کشور ۲۴ هکتار است، اظهار کرد: ۳۰ درصد از جمعیت کشور در بافت ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقر شهری، بحران ایمنی و افت منزلت مکانی از آسیب‌های محلات ناکارآمد شهری است، اظهار کرد: مساحت محلات ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور به ترتیب ۵۵ و ۶۱ هزار هکتار است که این مسئله ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های بازآفرینی را دوچندان کرده است.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا اضافه کرد: دو محله «باغملی» و «برج عسگر» در شهر شهرضا جزء معدود محلاتی است که از سوی ستاد بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری انتخاب شده است.

جعفری ادامه داد: وسعت محله باغملی که در زمان سلجوقیان شکل گرفته، ۲۶ هکتار است که ۹ هکتار از آن در بافت تاریخی و در مرز دو محله موغان و عُلیا قرار دارد.

وی اضافه کرد: دومین محله هدف بازآفرینی شهرضا، برج عسگر است که با مساحتی در حدود ۲۲ هکتار و جمعیت هزار و ۲۳۲ نفر در بافت میانی شهر قرار دارد.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا با بیان اینکه زمان اجرای طرح بازآفرینی شهری شهرضا یک سال است، خاطرنشان کرد: لازم است برای اجرای این طرح از ظرفیت شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شود.

کد خبر 357224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.