بازسازی محور میانی چهارباغ با حضور متخصصان شهری

مدیر پروژه چهارباغ گفت: یک کمیته شامل پنج نفر از متخصصان شهری، بهترین طرح برای بازسازی محور میانی چهارباغ را بررسی می‌کنند.

سعید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیته‌ تخصصی چهارباغ فراخوانی محدوده اعلام کرده تا شرکت‌ها و افراد با تجربه در زمینه بازآفرینی اماکن و مکان‌های تاریخی، طرح‌های خود در خصوص بازسازی قسمت میانی چهارباغ را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: این فراخوان محدود طی یک هفته گذشته برگزار شده است و پس از بررسی، بهترین طرح زیر نظر متخصصان طراحی و معماری شهری در این کمیته انتخاب و در فازهای مختلف معماری مراحل نهایی خود را برای اجرا طی خواهد کرد.

مدیر پرو‍‍ژه چهارباغ گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، مطالعات برای انتخاب طرح مناسب دو الی سه ماه به طول می‌انجامد و اجرای طرح اواخر آذرماه عملیاتی خواهد شد، البته زمان پیش‌بینی شده قطعیت ندارد، زیرا مطالعات در همه ابعاد از جمله در زمینه مبلمان شهری و نورپردازی به صورت هماهنگ باید انجام گیرد.

سهرابی با تأکید بر ضرورت ایجاد یک طرح جامع و در نظر گرفتن همه جزییات قبل از بازسازی افزود: متأسفانه این فرآیند انجام نگرفته است؛ بنابراین به ناچار در حین اجرای پروژه باید این مطالعات انجام شود.

وی با بیان اینکه چهارباغ یک پروژه ملی است، خاطرنشان کرد: انتخاب طرح مناسب برای قسمت میانی چهارباغ  از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین انتخاب و اجرای بهترین طرح نسبت به فاکتور زمان ضرورت بیشتری دارد؛ همچنین اجرای این طرح باید با دقت نظر کارشناسان انجام گیرد تا نواقص و انتقادات به حداقل برسد و مسیر بازسازی درست، شفاف و منطقی باشد.

کد خبر 357222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.