امدادرسانی به حوادث روستایی دشوار انجام می‌شود

تیران-فرماندار تیران و کرون گفت: راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی در جاده تیران به داران برای رسیدگی به حوادث و آتش سوزی‌های جاده‌ای و روستایی ضرورت دارد.

مجید حججی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: پایگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی در بخش روستایی این شهرستان وجود ندارد و امدادرسانی به حوادث روستایی و جاده‌ای به سختی و با استفاده از ظرفیت شهرداری تیران و عسگران انجام می شود.

وی افزود: امکانات و تجهیزات آتش نشانی‌های شهرها متناسب با نیاز حوزه فعالیت آن‌ها است تا خدمات رسانی به بخش‌های دیگر به راحتی و بدون چالش باشد.

فرماندار تیران و کرون راه اندازی ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی در جاده تیران به داران را بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه امدادرسانی به حوادث جاده‌ای، آتش سوزی‌ها و سوانح روستایی انجام می‌شود و در افزایش سرعت عملیات‌ها موثر است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های این شهرستان و آمار بالای حوادث جاده‌ای در ۳۰ روستا در بخش کرون و اطراف جاده تیران به داران، راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی در دستور کار و پیگیری‌های ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است.

حججی اضافه کرد: کمبود تجهیزات و امکانات تخصصی در آتش نشانی‌های شهرهای این منطقه نیازمند رسیدگی و مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها برای ارتقای تجهیزات است تا اینکه شهرداری‌ها به صورت مشارکتی امکانات آتش نشانی‌ها را افزایش دهند.

وی با اشاره به آتش سوزی در مراتع این منطقه خاطرنشان کرد: علاوه بر حوادث و سوانح جاده‌ای، شهری و روستایی آتش سوزی مراتع نیز از جمله حوادث مهم این منطقه است که سرعت در مهار حریق مانع از تخریب و خسارت به منابع طبیعی می شود.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به وقوع سه حریق در مراتع این شهرستان گفت: در سال جاری سه حریق در مراتع این شهرستان وجود داشته است که مردم با استفاده از امکانات محلی مانع از گسترش آتش در مراتع شده‌اند البته از امکانات مدیریت بحران استان اصفهان نیز برای مهار آتش کمک گرفته شد.

وی اضافه کرد: توجه به وسعت زیاد مراتع و همچنین مراتع حفاظت شده، پیش بینی اختصاص امکانات اطفاء حریق برای مراتع این شهرستان برای افزایش سرعت و جلوگیری از فراگیری آتش ضروری است.

کد خبر 357214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.