مجتمع دامداری عسگران راه‌اندازی می‌شود

تیران-مدیر شبکه دامپزشکی تیران و کرون گفت: مجتمع دامداری عسگران با ظرفیت بیش از یک هزار راس دام سنگین سال آینده راه اندازی می شود.

فضل الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: مجتمع دامداری عسگران در محیطی به وسعت چهار هکتار از اراضی ملی در اطراف این شهر راه اندازی می شود.

وی افزود: با راه اندازی این مجتمع، دامداری های سنتی داخل شهر تعطیل می‌شود و همه دامداری‌ها و فعالیت‌های مرتبط امور دامی به این مرکز منتقل خواهند شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تیران و کرون جلوگیری از آلودگی در محیط شهری، توسعه خدمات بهداشتی و دامپروری، تامین امنیت دامداری ها و بهره گیری از امکانات نوین در این عرصه را از مهمترین اهداف ایجاد این مجتمع عنوان کرد و گفت: اجرای طرح های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ها و افزایش سلامت تولیدات خام دامی با راه اندازی این مجموعه  میسر می شود.

وی با بیان اینکه احداث مجتمع دامداری در شهر تیران نیز پیش بینی شده، گفت: برای راه اندازی مجتمع مداری این شهر نیاز به اختصاص زمین از سوی منابع طبیعی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

صالحی ادامه داد: هزینه های جاری مجتمع دامداری بر اساس پرداخت حق شارژ دامداران تامین می شود که این هزینه نسبت به بهای مدیریت بخشی مقدار کمتری است.

کد خبر 357212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.