فضای بازی کودکان در شهرها نیازمند بازنگری است

معاون شهرسازی معماری شهردار اصفهان گفت: در چند دهه گذشته شهرها جز محدودیت، محرومیت و ممنوعیت ارمغان دیگری برای کودکان نداشته و یکی از شاخص‌های این موضوع سرانه بسیار پایین فضاهای بازی کودکان در شهر است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کودکان مهمترین شهروندان هر شهر هستند و این به دلیل تأثیرپذیری و آسیب‌پذیری فوق‌العاده آنها از محیط پیرامون خود است.

وی با بیان اینکه در چند دهه گذشته شهرها جز محدودیت، محرومیت و ممنوعیت ارمغان دیگری برای کودکان نداشته است، افزود: یکی از شاخص‌های تأیید کننده این موضوع سرانه بسیار پایین فضاهای بازی کودکان در شهر است؛ این سرانه در شهر اصفهان کمتر از یک‌دهم مترمربع در ازای هر نفر است، در حالی که سرانه استاندارد فضای بازی کودکان در کشورهای پیشرفته دو مترمربع در ازای هر نفر و در کشورهای در حال پیشرفت یک مترمربع است.

معاون شهرسازی معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: این شکاف نشان‌دهنده عمق بی‌توجهی به کیفیت زندگی کودکان است، اما در حال حاضر که اصفهان شهر پایلوت دوستدار کودک در کشور است، باید توسعه این نوع فضاها را در دستور کار خود قرار دهد.

حسینی‌نیا گفت: متأسفانه فرایند توسعه و ارتقاء کیفی انواع فضای بازی کودکان در شهرها ناقص بوده و نیازمند بازنگری و اصلاح است.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری اصفهان از ابتدای سال‌جاری توسعه انواع فضای بازی کودکان به‌ویژه در سطح محلات است و این طرح در تمام مناطق ۱۵گانه شروع شده یا اجرایی خواهد شد.

کد خبر 357199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدبيگي IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    1 0
    سلام.... چرا در پارك بزرگ شهرك شهيد كشوري... كه قرار بود پارك ابي و شهر بازي و دهكده ترافيك كودكان و.... غيره ساخته شود!!!! پس چرا هيچ اقدامي نميگردد؟؟؟؟!!!!