پدافند غیرعامل در همه پروژه‌های شهر اصفهان مورد توجه باشد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است که پدافند غیرعامل در همه پروژه‌های شهری اصفهان مورد توجه باشد تا شاهد اتفاقاتی که در برخی از شهرهای کشور طی سال‌های اخیر روی داده است، نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و با اشاره به حضور پرشور مسلمانان جهان و به‌ویژه مردم ایران برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین اظهار کرد: عشق به امام حسین‌(ع) مهم‌ترین عامل استقلال کشور ایران در طول تاریخ بوده است، بسیاری از تمدن‌ها در طول تاریخ ایجاد و نابود شده است اما تمدن ایرانی به پشتوانه عشق به امام حسین‌(ع) همچنان بر صفحه تاریخ  جهان با قدرت بیشتری پابرجاست.

وی با بیان اینکه همه آثار فرهنگی و تاریخی کشور ایران دارای ماندگاری است، ادامه داد: همه مقاومت مردم ایران به دلیل اندیشه پابرجایی است که پشت استقامت مردم ایران وجود دارد و این امر باعث شده در همه معادلات جهانی روی ایران حساب کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک سیزدهم آبان روز دانش‌آموز و همچنین با اشاره به روز پدافند غیرعامل گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا در هنگام هرگونه ساخت و ساز به پدافند غیرعامل توجه ویژه‌ای می‌شود چرا که در نظر گرفتن این امر باعث می‌شود با هزینه‌های کمتر از بروز هرگونه حادثه با عواقب بدتر جلوگیری میشود.

وی ادامه داد: سال‌های اخیر در نقاط مختلف کشور و به‌ویژه تهران شاهد اتفاقاتی از جمله حادثه پلاسکو و آتش‌سوزی در بازار بزرگ تهران بودیم که باید به‌منظور جلوگیری از  آسیب این‌چنینی در شهر اصفهان در همه پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازها به پدافند غیرعامل توجه داشته باشیم.

معین همچنین به آغاز فصل بودجه‌ریزی شهرداری اشاره کرد و گفت: در حال تدوین بودجه ۹۸ شهرداری هستیم و از همه شهروندان درخواست داریم هرگونه نقطه‌نظری در خصوص درآمدها و ضرورت‌هایی در انجام هزینه در شهر می‌بینند به شورای شهر ارائه دهند؛ درگاه‌های مختلف در شهرداری و شورای شهر برای دریافت نظرات مردم در شهرداری فعال است.

وی ادامه داد: ممکن است نیازهایی در محلات باشد که از چشم برنامه‌ریزان دورمانده باشد، در این موارد شهروندان باید این موضوع را پیگیری کنند. ارائه خدمات بهتر به مردم و افزایش کیفیت زندگی در اصفهان از اهداف اصلی شورای شهر اصفهان است و امیدواریم با همکاری آحاد مردم برنامه و بودجه سال ۹۸ برنامه‌ای مناسبتر و کاراتر برای شهر و مردم اصفهان باشد.

کد خبر 357187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.