یمنی‌ها ده‌ها مزدور سعودی را کشتند

ده‌ها مزدور سعودی در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به غرب این کشور کشته شدند.

به گزارش ایمنا، نیروهای یمنی مواضع متجاوزان و مزدوران سعودی را در جنوب غرب الجبلیه در ساحل غربی هدف قرار دادند. یک منبع نظامی گفت که در این حمله ده‌ها مزدور کشته و زخمی شدند یا به اسارت درآمدند. در این حمله همچنین چند خودروی نظامی منهدم و مقادیری سلاح به غنیمت گرفته شد.

پیش از این نیز توپخانه نیروهای یمنی با حملات گسترده به عناصر متجاوز و مزدور خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کردند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین توانستند شماری از مواضع متجاوزان و مزدوران را در منطقه «التحیتا» در ساحل غربی تصرف کنند.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از ۲۳ خرداد به‌رغم هشدارهای بین‌المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تا کنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور روبه‌رو شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیرساخت‌های این کشور شده است.

کد خبر 357183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.