جشنواره انار شهرضا برگزار می‌شود

شهرضا – فرماندار شهرضا از برگزاری جشنواره انار این شهرستان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: صنعت توریست یکی از مهمترین منابع درآمدی و زمینه‌های کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشورهای جهان است که امکان آشنایی اقوام و ملل مختلف را با فرهنگ و آداب و رسوم کشور مقصد، فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: کشور ایران با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و برخورداری از جاذبه‌های متنوع طبیعی و آثار تاریخی بسیار، زیرساخت‌های مناسبی برای رونق صنعت گردشگری در اختیار دارد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه لازم است اقداماتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان انجام شود، تأکید کرد: فرهنگ غنی مردم این شهرستان که ریشه در باورهای دینی و مذهبی دارد و همچنین جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های مذهبی مانند امامزاده شاهرضا، شهرضا را به مقصد مناسبی برای گردشگران تبدیل کرده است.

رفیعی نژاد خاطرنشان کرد: انار شهرضا یکی از محصولات منحصر به فرد و خاص این شهرستان است که بویژه در روستای «امامزاده شاه سید علی اکبر(ع)» به خوبی پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: دهیاری روستای امامزاده شاه سید علی اکبر(ع) برای حفظ اصالت انار این روستا و همچنین جایگاه اختصاصی این محصول، اقداماتی انجام داده که از جمله آن‌ها، برنامه ریزی برای برگزاری «جشنواره انار» است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه لوگوی این جشنواره با طرح انار روستا و با عنوان «پایتخت انار ایران» تهیه شده است، تصریح کرد: در این طرح به هر فروشنده، کد مخصوصی تعلق می‌گیرد و به این ترتیب، مراحل فروش انار روستا قابل پیگیری است.

رفیعی نژاد با بیان اینکه برگزاری جشنواره انار فرصتی برای معرفی بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است، تأکید کرد: این روستا قابلیت ثبت به عنوان پایتخت انار ایران را دارد.

کد خبر 357158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.