تکمیل فیبر نوری فاز ۳ شهرک رازی شهرضا

شهرضا - مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان با بیان اینکه از دو هفته گذشته اقدامات نهایی و فرایند تحویل خطوط فیبر نوری از فاز سه شهرک رازی شهرضا آغاز شده است، گفت: بعد از تکمیل این مرحله، عملیات واگذاری فازهای یک و دو انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مرتضی شفیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرک صنعتی رازی هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های صنعتی در ۹۸۰ هکتار از این شهرک مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به تاریخچه ایجاد  شهرک صنعتی رازی شهرضا اظهار کرد: این شهرک در ابتدا با مساحت ۸۷ هکتار شروع به فعالیت کرد، اما در ۱۰ سال گذشته فازهای توسعه‌ آن مجموعا با مساحت هزار و ۴۰۰ هکتار اجرا شده است.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان با بیان اینکه شهرک صنعتی رازی نخستین و بزرگ‌ترین شیمی پارک تخصصی کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰۰  واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی در این شهرک صنعتی به ثبت رسیده که ۳۰۳ واحد آن با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم، برای شش هزار و ۵۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

شفیعی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حمایت مالی از برگزاری کلاس‌های آموزشی، مهارتی، مجازی و مدیریتی خبر داد و افزود: این دوره‌های آموزشی شامل آشنایی با آخرین قوانین مالی و مالیاتی، دوره‌های تخصصی HSE، امداد و نجات و اطفاء حریق ارایه شده است.

وی اضافه کرد: حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، شامل پرداخت تا سقف ۸۰ در صد هزینه‌های برگزاری این دوره‌ها است.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان با اشاره به ارزیابی عملکرد شرکت‌های استانی بر اساس ۷۵ شاخص اختصاصی، تصریح کرد: از مجموع این شاخص‌ها، ۲۴ شاخص مربوط به حوزه معاونت صنایع کوچک است.

شفیعی همچنین با اشاره به حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان از اعزام صنعتگران و فعالان اقتصادی در قالب تورهای بازدید از نمایشگاه های داخلی و خارجی  و پرداخت هزینه  برپایی غرفه‌ها خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف آشنایی صاحبان صنایع با آخرین دستاوردها و فناوری‌های روز دنیا، انجام می‌شود.

وی از پرداخت‌های حمایتی در این طرح تا ۵۰ در صد هزینه‌ها و تا سقف ۵۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: این حمایت‌ها با اولویت استقرار در نواحی و شهرک‌های صنعتی مصوب استان اصفهان و برخورداری از جواز تاسیس یا پروانه بهره‌برداری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد عملیات ساخت و راه‌اندازی، انجام می‌شود.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان  یادآور شد: معاونت صنایع کوچک استان برای ارایه مشوق‌ها و مشاوره در خصوص راه اندازی مجدد واحدهای راکد و نیمه فعال و حمایت از خوشه‌های کسب و کار، ایجاد و حمایت از کنسرسیوم‌های صادراتی، حمایت از واحدهای کوچک و متوسط از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی SPX طرح‌های مناسبی ارایه کرده است.

شفیعی همچنین از تکمیل و تحویل بعضی از خطوط تلفن متقاضیان در شهرک صنعتی رازی خبر داد و افزود: از سال ۸۶ تاکنون نامه‌ها و درخواست‌های زیادی برای انشعاب خطوط تلفن در این شهرک صنعتی به اداره مخابرات شهرستان ارسال می‌شد، اما در سال گذشته با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، عملیات اجرایی فیبرهای نوری و زیر سازی‌های مربوط در این زمینه، انجام شد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه از دو هفته گذشته اقدامات نهایی و فرایند تحویل خطوط فیبر نوری از فاز سه شهرک رازی شهرضا آغاز شده است، اظهار کرد: بعد از تکمیل این مرحله، عملیات واگذاری فازهای یک و دو انجام می‌شود.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان تصریح کرد: در اجرای این پروژه، وجود پهنای باند بالا و سرعت اینترنت مورد نیاز واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 357151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.