تجهیز اتوبوس‌های شهری به اینترنت رایگان برای نخستین‌بار در کشور

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین گفت: چندین دستگاه اتوبوس‌ اسکانیا برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خریداری شده است که علاوه بر امکانات ویژه، دارای سرویس ارائه اینترنت رایگان به مسافران نیز است.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از موضوعاتی که باعث رونق حمل و نقل عمومی در شهرها شده امکاناتی است که باید برای این موضوع پیش‌بینی شود، اظهار کرد: برنامه ویژه‌ای را از سال گذشته در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر قزوین داشتیم.

وی با اشاره به خرید چندین دستگاه اتوبوس‌ مدل اسکانیا با قابلیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ از جمله تردد معلولان، سرمایش و گرمایش و ...، اظهار کرد: یکی از آپشن‌هایی که به تازگی و به صورت آزمایشی در این اتوبوس‌ها اضافه شده اینترنت رایگان داخل اتوبوس‌ها با حجم، سرعت و زمان مشخص است. این مورد درست شبیه خدمات اینترنتی است که در فرودگاه‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند می‌توانند با ثبت اطلاعات اولیه مثل کدملی و احراز هویت، تا زمانی که داخل اتوبوس هستند از اینترنت رایگان استفاده کنند.

میزانی با اشاره به اینکه اکثر مسافران اتوبوس‌های شهر قزوین دانش‌آموزان و دانشجویان هستند، خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما این قشر از افراد است البته استفاده از اینترنت رایگان برای سایر افراد محدودیت ندارد و می‌توانند با ثبت مشخصات خود از این سرویس بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که شخصی برای استفاده از اینترنت رایگان اتوبوس‌های شهری کدملی و شماره همراه خود را در سامانه وارد می کند پس از احراز هویت، پسورد و رمزی از طریق پیامک برای او ارسال می‌شود که می‌تواند از اینترنت به صورت کاملاً رایگان استفاده کند. همچنین قابلیت رصد و کنترل اختلالات و موارد امنیتی نیز وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: معمولاً اینترنت در فضاهای ثابت و مکان‌هایی ارائه می‌شود که در حرکت نباشد. راه‌اندازی این سیستم داخل اتوبوس نیازمند زیرساخت‌های خاصی است با خرید اتوبوس‌های اسکانیا این امکان فراهم شد تا اینترنت را به صورت رایگان در اختیار مسافران بگذاریم که تا الان مشابه آن را جایی ندیده‌ایم و از کشورهای خارجی نیز الگوبرداری نشده است.

کد خبر 357140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.