سه‌گانه اخوان‌ثالث، خیام و فردوسی در منطقه یک مشهد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس گفت: پس از بررسی های مختلف و نظرسنجی از شهروندان، اساتید دانشگاهی، نخبگان و صاحبنظران شهری، حدفاصل میدان جانباز تا بلوار سجاد به اسم شاعر و استاد بزرگ ادبیات مشهد «مهدی اخوان ثالث» نام گذاری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، احسان اصولی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف شده بود تا ظرف مدت یک ماه نسبت به طرح موضوع نام گذاری یکی از خیابان های شهر به نام استاد «مهدی اخوان ثالث» اقدام و لایحه آن را ظرف مدت یک ماه برای تصویب به شورای شهر ارسال نماید، اظهارکرد: پیرو این مصوبه، پیشنهاداتی با مشورت اساتید دانشگاه، نخبگان، صاحبنظران شهری، مشهدشناسان و افراد نزدیک به این شاعر وارسته اخذ شد.

وی افزود: طبق نظرسنجی های مردمی در مورد این پیشنهادات واصله، شهروندان تمایلی به تغییر نام برخی معابر نداشتند و به همین دلیل و به خاطر عدم موافقت اهالی، برخی پیشنهادات از لیست حذف گردید.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس افزود: در نهایت مقرر شد حدفاصل میدان جانباز و بلوار سجاد به نام شاعر و فرهیخته مشهدی، «مهدی اخوان ثالث» نام گذاری شود.

اصولی در ادامه به تشریح دلایل موافقت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با این پیشنهاد شهرداری پرداخت و گفت: خیابان مدنظر در مجاورت دو مرکز بزرگ تجاری مشهد و هتل هما قرار گرفته و از سوی دیگر همجواری با خیابان های فردوسی و خیّام، تجانس و نزدیکی اسمی خاصی را ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی این نام گذاری پس از تصویب در جلسه علنی شورا و تأیید فرمانداری مشهد آغاز خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه مزین شدن معابر شهری به نام شخصیت های ادبی، علمی، ورزشی، فرهنگی مورد احترام مردم و ... موجب تقویت هویت و داشته های فرهنگی شهروندان و به ویژه نسل جوان می‌شود، اضافه کرد: مهم‌ترین حوزه در این نام گذاری‌ها، حوزه ایثار و شهادت است که در راه صیانت و دفاع از نظام و کشور جان شیرین خود را فدا کرده‌اند؛ از سوی دیگر این نام گذاری‌ها، احساس تعلق و وابستگی به شهر را نیز فزونی می‌بخشد.

اصولی گفت: مدیریت شهری مشهد با همکاری نهادهای مربوطه درحال احصا اسامی مفاخر و بزرگان شهر است که از این مجموعه برای نام گذاری معابر و خیابانهای شهر استفاده شود؛ این فهرست در حال تکمیل است و پس از نهایی شدن، به جلسه علنی شورا آورده خواهد شد.

کد خبر 357130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.