در گران‌ترین شهر دنیا چه بر سر زباله‌ها می‌آید؟

یک محیط شهری پاک، امکان زندگی راحت و دلپذیر با خطر کمتری برای ابتلا به بیماری‌ها را برای شهروندان فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شهرهای جهان برای حفظ پاکیزگی، ترفندها و قوانین مختلفی از سوی مسئولان دولتی و شهروندان به کار گرفته می‌شود. شهر اسلو، یکی از ۱۰ شهر پاک جهان در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود که در اینجا به معرفی آن می‌پردازیم:

این شهر که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور نروژ و پایتخت این کشور است، به لحاظ پاکیزگی در جایگاه بالایی قرار دارد. شهر اسلو دارای مناطق سبز جذاب نظیر پارک‌ها و باغ‌های سبز و زیبا و دریاچه‌ها است و دولت نروژ در تلاش است تا آن را به یک شهر آرمانی در سراسر جهان تبدیل کند. بنا بر پایگاه اطلاع‌رسانی "Reader’s Digest" در سال ۲۰۰۷ شهر اسلو به‌عنوان دومین شهر سبز جهان شناخته شد.

 بسیاری از محله‌های این شهر به سیستم مکانیزم دفع زباله‌های اتوماتیک شهری مجهز است  که در آن از لوله‌ها و پمپ‌ها برای دفع زباله‌های زیرزمینی و انتقال آن‌ها به کوره‌های آتش استفاده می‌شود. زباله‌های شهری اسلو پس از دفع برای تولید انرژی  و تأمین گرمای این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید که پایتخت کشور نروژ به لحاظ بزرگی و مقیاس به‌عنوان یک استان محسوب می‌شود. این شهر پربازدید به دلیل برخورداری از آب و هوای مساعد و دلپذیر به‌ مرکز فرهنگی و اقتصادی نروژ تبدیل شده است. شهر اسلو که به‌عنوان گران‌ترین شهر دنیا شناخته شده است، به دلیل دارا بودن طبیعتی بکر و دست‌نخورده از بزرگترین قطب‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود و هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

ساکنان این شهر به علت خوب بودن طبیعت و آب و هوای اسلو حاضر نیستند محل سکونت خود را به  هیچ قیمتی تغییر بدهند، اغلب آن‌ها ورزشکار هستند و بسیاری از شهروندان به کوهنوردی، اسکی و دریانوردی می‌پردازند که از جمله تفریحات خوب این شهر به شمار می‌رود.

کد خبر 357129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.