محصولات غذایی خانگی مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیست

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تقسیم مسئولیت در حوزه غذا، بر عدم تداخل وظایف نهادها در این حوزه و نظارت کامل بر سلامت و ایمنی محصولات غذایی از سوی وزارت بهداشت، تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا اصغری با بیان اینکه تقسیم مسئولیت‌ها در حوزه غذا بین ارگان‌های مختلف خدشه‌ای به مسئولیت‌های وزارت بهداشت در نظارت بر ایمنی غذا و محصولات غذایی وارد نمی‌کند، عنوان کرد: نظارت بر ایمنی غذا، کیفیت و سلامت محصولات غذایی بر عهده سازمان غذا و دارو بوده و در این راستا هیچگونه مسامحه‌ای صورت نمی‌گیرد.

 وی افزود: در حال حاضر، نظارت‌های ما علی‌رغم حضور سایر سازمان‌ها در عرصه غذا نه تنها کم نشده بلکه افزایش پیدا کرده است.

 اصغری تاکید کرد: مسئولیت امنیت غذایی تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست و سایر نهادها مانند وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نیز نقش اصلی را دارند و در این رابطه ما تنها در حوزه سلامت، ایمنی و نظارت بر کیفیت محصولات غذایی وظیفه مستقیم داریم. این وظیفه برای مثال با وظیفه تنظیم قیمت بازار که بر عهده وزارت صنعت است، هیچگونه تداخلی ندارد.

وی با اشاره به نظارت بر واردات محصولات غذایی عنوان کرد: در حال حاضر، با توجه به شرایط کشور نه تنها هیچگونه تهدیدی سلامت محصولات غذایی وارداتی را تهدید نمی‌کند، بلکه در مجموع نظارت‌های ما نسبت به سال‌های گذشته بهتر و دقیق‌تر شده است.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: در محصولات داخل کشور نیز که از کشاورزی داخل تولید می‌شوند، هیچ مشکلی وجود ندارد و بر تولید آن‌ها نیز نظارت می‌شود.

وی با اشاره به فروش محصولات غذایی خانگی در بازار تصریح کرد: اینگونه محصولات خانگی با توجه به اینکه هیچ نظارتی از سوی ناظران وزارت بهداشت بر آن‌ها اعمال نمی‌شود، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست و کارشناسان وزارت بهداشت نیز در صورت مشاهده آن‌ها در بازار با آن برخورد می‌کنند.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: وقتی یک کارخانه‌ای نام خود را بر روی یک محصول می گذارد، مسئولیت آن را قبول کرده است. این در حالی است که یک ناظر فنی، کیفیت این محصولات را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و چنانچه مشکلی در سلامت این محصول وجود داشته باشد کارخانه مسئولیت دارد. محصولات غذایی خانگی هیچ نام و نشانی نداشته و طبیعتا مسئول مشخصی ندارد که برای سلامت آن‌ها تعهد داشته باشد.

اصغری همچنین در رابطه با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت به بهانه افزایش قیمت ارز در محصولات غذایی نیز عنوان کرد: ما نظارت‌های خود را در این رابطه افزایش داده و در صورت وجود تخلف با آن به شدت برخورد می‌کنیم

کد خبر 357121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.