کودکان زیر پنج سال پرخطرترین گروه سنی از نظر مسمومیت هستند

رییس بخش مسمومین بیمارستان خورشید گفت: کودکان زیر پنج سال پرخطرترین گروه سنی از نظر مسمومیت هستند چرا که ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند. این عمل بخشی از آموزش و درک این گروه سنی از محیط اطرافشان بوده و می‌تواند زمینه ساز مسمومیت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد قشلاقی با حضور در  ویژه برنامه آشنایی با مسمومیت‌ها با بیان اینکه هفته اول آبان ماه به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها به منظور پیگیری و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسمومیت‌ها اعم از مسمومیت‌های ارادی و غیر ارادی، تصادفی، صنعتی و گزش‌ها نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان غرفه های نمایشگاهی برای آگاهی بیشتر مردم راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: کودکان زیر پنج سال پرخطرترین گروه سنی از نظر مسمومیت هستند چرا که ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند. این عمل بخشی از آموزش و درک این گروه سنی از محیط اطرافشان بوده و می‌تواند زمینه ساز مسمومیت باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: حتی یکبار امتحان کردن مصرف مواد در جمع دوستان و از روی کنجاوی، آغاز مسیر بی بازگشت اعتیاد است.

وی یادآورشد: مسمومیت با مواد مخدر یکی از مرگ‌بارترین انواع مسمومیت‌ها است که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق، بیکاری و فقر را به دنبال خواهد داشت.

قشلاقی خاطرنشان کرد: مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک یکی از شایع‌ترین نوع مسمومیت در جهان است بر همین اساس توصیه می‌شود تا داروهای بدون مصرف خود را دور بریزید.

همچنین فریناز تولاییان، رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این برنامه در رابطه با ویژه برنامه آشنایی با مسمومیت‌ها اظهار کرد: به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها با همکاری بیمارستان تخصصی خورشید نمایشگاهی شامل هفت غرفه، شامل غرفه‌های پیشگیری از دخانیات، مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، مسمومیت در اطفال، مسمومیت با  محرک‌های الکلی، مسمومیت با داروها و مخدرها و غرفه سلامت که در آن آزمایش خون برای تست تیروئید به همراه ایستگاه نقاشی کودکان بود را برگزار کردیم.

وی تأکید کرد: در این غرفه ها پزشکان به شکل چهره به چهره مخاطبان را با موضوعات گفته شده آشنایی دادند.

کد خبر 357090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.