مشهد شهر دوستدار افراد معلول می‌شود

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس گفت: پس از اتمام طرح شهر دوستدار کودک، پیش‌نویس طرح «شهر دوستدار افراد معلول» در حال تدوین است.

به گزارش ایمنا به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی پویا در ششمین نشست منشور حقوق شهرنشینی که با موضوع دسترسی‌پذیری شهر برای گروه های آسیب‌پذیر برگزار شد، اظهارکرد: با تدوین منشور حقوق شهرنشینی بدنبال تحقق شهری هستیم که متعلق به تمامی شهروندان بوده و همگان اعم از کودک، سالمند، افراد معلول و ... بتوانند به بهترین شکل از آن بهره ببرند.

وی افزود: منشور حقوق شهرنشینی را بعنوان یک قانون بالادستی درنظر می‌گیریم و در زیرمجموعه آن، به صورت استثنائی، به تبیین گروه های نیازمند پرداخته‌ایم؛ در این مجموعه وظایف و تکالیف مدیریت شهری نسبت این گروه‌ها تبیین خواهد شد.

حسینی‌پویا با بیان اینکه طرح «شهر دوستدار کودک» نخستین طرحی بوده که در این راستا و طی ۳ ماه تهیه شده است، گفت: این طرح مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در دستورکار صحن علنی قرار دارد.

وی با اعلام این خبر که پس از شهر دوستدار کودک، طرح «شهر دوستدار افراد معلول» در دست تهیه است، تصریح کرد: اولین جلسه پیرامون همین طرح برگزار شده و اکنون در مرحله جمع‌آوری اسناد و قوانین بالادستی این موضوع هستیم تا برمبنای آن برای شهر مشهد و متناسب با مدیریت شهری، سندی زیرمجموعه منشور شهرنشینی ویژه افراد معلول تهیه کنیم.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس افزود: در طرح شهر دوستدار افراد معلول بدنبال این هستیم که شهر را برای تمامی این عزیزان قابل دسترسی کنیم؛ برخی بیماری‌ها همچون اوتیسم و ... جزو معلولیت محسوب نمی‌شوند ولی در این طرح رعایت حال آنها نیز مدنظر است.

حسینی‌پویا خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از مردم و شهروندان جزو افراد معلول هستند و لذا مدیریت شهری باید وظیفه خود نسبت به ایشان را به نحو احسان انجام دهد؛ امیدواریم این طرح نیز همچون «شهر دوستدار کودک» طی ۳ ماه آماده و امسال شاهد تصویب آن باشیم.

کد خبر 357073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.