گیاهانی که خوش شانسی می‌آورند

شاید شنیده باشید که وجود گیاهان چه به صورت گل، درخت و چه گیاهان زینتی، در هر خانه‌ای سبب طراوت و نشاط و ایجاد حس آسایش می‌شود و حتی بعضی معتقدند که انرژی‌های منفی را دور می‌کند.

به گزارش ایمنا، وجود گیاهان در خانه و حتی محل کار علاوه بر فراهم آوردن روحیه و نشاط می‌تواند عشق، خوشبختی و رفاه نیز به ارمغان آورد چرا که با عوض کردن جوّ خانه و ایجاد طراوت فکری و آرامش خیال، احساس خوشحالی و خوشبختی نیز همراه آن به وجود می آید. علاوه بر این قوانین انرژی‌های مثبت و فنگ‌شویی در رابطه با گیاهان خانگی بر این اصل استوار هستند که بعضی گیاهان شانس و سعادت بیشتری برای خانه و ساکنان آن فراهم می‌کنند.

 فنگ‌شویی یک فلسفه و فن باستانی در چین است که برای پیدا کردن چیدمان درست به منظور فراهم آوردن بهترین اثر بر سلامتی، شادی و موفقیت استفاده می‌شود. همچنین از بی نظمی و هرگونه انباشتگی پرهیز می‌کند و با استفاده از رنگ‌های مناسب و چیدمان صحیح سعی در ایجاد هماهنگی و به طور کلی انرژی مثبت دارد. این فن در مورد انتخاب گیاهان خانگی نظریاتی ارائه داده است. در ادامه پنج مورد از گیاهانی که باور بر حس خوش شانسی در آن‌ها وجود دارد، اشاره خواهیم داشت.

بامبو

بر اساس فنگ شویی هر نوع ترکیب‌بندی گیاهان بامبو در گلدان آب که به کمک سنگ‌ها در جایشان ثابت شده باشند معنای خاصی دارد و بر بخش خاصی تأثیرگذار است؛ مثلا برای  شادی و طول عمر  سه شاخه، برای ثروت پنج شاخه، برای موفقیت شش شاخه، برای سلامتی هفت شاخه، برای رشد هشت شاخه و برای تکامل زندگی ۱۰ شاخه بامبو کافی است. همچنین این اعتقاد وجود دارد که وجود ۲۱ شاخه بامبو در یک خانه، نعمت‌های پایدار، سلامتی و ثروت عظیم به ارمغان می‌آورد.

درخت پول

درخت دیگری که در فنگ‌شویی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، درخت پول است. اعتقاد بر این است که این درخت شانس و ثروت را به ارمغان می‌آورد. ساقه‌های این درختان وقتی جوان و شکننده هستند به هم بافته می‌شوند و گفته می‌شود که وجود پنج درخت پول در یک خانه که از بافته شدن سه تا پنج شاخه به هم  شکل گرفته است، بهترین نتایج را در پی خواهد داشت ولی نگه داشتن چهار درخت پول در خانه ناسازگار و بسیار بد است.

کوردلین

این گیاه در رنگ‌های مختلف، از انواع رنگ سبز تا صورتی، شرابی، بنفش و سرخابی سیر یافت می‌شود و باور بر این می‌رود که قدرت‌های عرفانی دارد. گفته می‌شود که وجود این گیاه در هر خانه‌ای برای تمام ساکنان آن ثروت فراهم آورده، وجود دو ساقه از این گیاه در یک گلدان عشق و شانس را دو برابر می‌کند.

یشم

این گیاه در شرایط مناسب تا چندین دهه عمر می‌کند. در واقع چنانچه برای گیاه یشم شرایط مناسب محیا شود، به صورت درختچه‌های کوچک به حیات خود ادامه می‌دهد. گونه‌های مختلف کمی از این گیاه وجود دارند که گفته می‌شود همگی آن‌ها خوش شانسی به ارمغان می‌آورند و به همین منظور معمولا به عنوان هدیه برای صاحبان کسب و کارهای جدید خریداری می‌شوند. همچنین قرار دادن آن در نزدیک ورودی خانه یا محل کار به معنای خوشامد گفتن به رفاه و موفقیت در نظر گرفته می‌شود.

شبدر زینتی

بنابر افسانه‌های قدیم ایرلندی، این گیاه شانس به همراه دارد. نوع رایج این گیاه اغلب با رنگ ارغوانی تیره و با برگ‌هایی بزرگ‌تر و مربعی شکل‌تر از شبدر چهار برگ است که به طور سنتی نماد شانس می‌باشد.

کد خبر 357043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan FR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    24 7
    خیلی خوب و جالب بود