مسائل خارجی نباید باعث غفلت از دغدغه‌های معیشتی شود

تیران-امام جمعه موقت تیران گفت: مسائل خارجی و اتفاقات بین‌المللی نباید باعث غفلت از دغدغه‌های معیشتی و مشکلات اجتماعی کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت‌الاسلام امیر کاظمی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی مردم اظهار کرد: مسئولان کشور برای بهبود وضع اقتصادی و مشکلات مردم به‌صورت جدی و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های کشور اقدام کنند و راهکار اساسی ارائه دهند.

وی افزود: مسائل خارجی و اتفاقات بین‌المللی نباید باعث غفلت از دغدغه‌های معیشتی و مشکلات اجتماعی کشور شود چرا که مردم خواستار تلاش جدی مسئولان نسبت به رفع مشکلات داخلی و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی هستند.

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه قیمت اجناس روزانه در حال افزایش است، تصریح کرد: اگرچه مردم مایحتاج روزانه خود را خریداری می‌کنند اما این خرید اجناس گران‌قیمت با زحمت توسط مردم انجام می‌شود و بعضی از خانواده‌ها که قادر به خرید نیستند در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهند بود.

وی فعالیت سلیقه‌ای اصناف را یکی از مصادیق تخلفات اقتصادی دانست و تصریح کرد: قیمت‌گذاری و فروش اجناس بعضی از فروشندگان به‌صورت سلیقه‌ای و بدون توجه به مشکلات مردم و قانون انجام می‌شود که باید دستگاه‌های نظارتی بر چنین وضعی نظارت و مانع فعالیت سلیقه‌ای افراد شوند.

حجت‌الاسلام کاظمی با بیان اینکه نباید نظام سرمایه‌داری برای اقتصاد کشور تصمیم‌گیری کند، خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظارتی بر اساس قانون بر قیمت‌گذاری، تولید و فروش کالاها باید نظارت کنند و نباید جمعیتی محدود سرنوشت کشور را به سمت اهداف خود ببرند و مردم را با مشکل و چالش در زندگی روزمره خود روبه‌رو کنند.

وی به فیلم‌ها و محتواهای رسانه ملی اشاره کرد و گفت: برخی از این تولیدات رسانه ملی با بودجه بیت‌المال و سرمایه‌های این کشور نتیجه‌ای جز مایه ناامیدی، افسردگی، سبک زندگی غربی و تضعیف نشاط اجتماعی ندارد که چنین تولیداتی باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه دولت بر این باور است که نشاط اجتماعی مردم کاهش‌یافته و باید برای نشاط اجتماعی کارکرد، افزود: تولید چنین محتواهایی نشاط اجتماعی را از بین می‌برد و باید برای سلامت اجتماعی از سوژه‌ها و محتواهای سالم رسانه‌ای استفاده کرد.

 امام جمعه موقت تیران ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی نیازمند فیلم و محتواهای رسانه‌ای برای تحقق این شعار در کشور هستیم، اما از چنین موضوع‌های ناب و مورد نیاز جامعه غفلت شده و محتوایی در رسانه ملی پخش می‌شود که اثری ندارد.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: این برنامه نشانی از ویژگی‌های شیعیان است که به نسبت زیرساخت‌های مراسم بزرگ حج، از شکوه و عظمت بیشتری برخورداری است زیرا عراق زیرساخت‌هایی مانند عربستان را ندارد، اما مردم همگی برای تأمین نیازهای این کنگره و مانور بزرگ شیعی تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: مانور اربعین ایستادگی، مقاومت و شکوه جامعه شیعی را نشان می‌دهد که با کمترین امکانات چه برنامه عظیم و بزرگی را به راه می‌اندازند.

کد خبر 357039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.