امنیت پیاده‌روی عظیم اربعین را مدیون خون شهدای مدافعان حرم هستیم

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم بر این نکته تأکید کردند که اگر مدافعان حرم نبودند این رزمایش بزرگ معنوی و راهپیمای اربعین نیز نبود و فداکاری‌های مدافعان حرم بود که راه را برای برگزاری پیاده‌روی عظیم اربعین باز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مردم بخش باغبادران با بررسی فتنه‌های آخرالزمان و راه‌های خروج از این فتنه‌ها اظهار کرد: یکی از فتنه‌های آخرالزمان علنی شدن گناهان در جامعه بوده و یکی از عوامل علنی شدن گناه فراموشی معاد و آخرت در زندگی است، وقتی افراد از آخرت و روز سؤال و جواب غافل می‌شوند به‌راحتی تن به گناه می‌دهند.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۴۷ سوره زمر به این علت اشاره کرده و می‌فرماید: اگر ستمکاران تمام آنچه را روی زمین است مالک باشند و همانند آن بر آن افزوده شود، حاضرند همه را فدا کنند تا از عذاب شدید روز قیامت رهایی یابند و از سوی خدا برای آنها اموری ظاهر می‌شود که هرگز گمان نمی‌کردند!

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل علنی شدن گناه بی‌تفاوتی مؤمنان به برخی مسائل است. وقتی گناه در جامعه شیوع پیدا کرد و کم‌کم انسان‌ها نسبت به آن بی‌تفاوت شدند جرأت گناه و معصیت کردن بیشتر می‌شود تا جائی که وقتی گناه علنی شد تنها اعتراض زبانی می‌شود ولی هیچ اقدام عملی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: حضرت علی‌(ع) می‌فرماید: وقتی امر به معروف نکنید به حکومت اشرار بر خود راضی می‌شوید این خودش علنی شدن منکر است؛ امر به معروف و نهی از منکر را رها نکنید که خداوند مردمان شرور را بر شما مسلط خواهد کرد بعد دعا می‌کنید و مستجاب نمی‌شود.

فرهنگ یکی دیگر از عوامل علنی شدن گناه در جامعه را بی‌تفاوتی نسبت به کسب روزی حلال دانست و اضافه کرد: وقتی لقمه‌ حرام کسب شد به‌راحتی گناه انجام می‌شود، چرا که غیرت و مروت از بین می‌رود و بر همین اساس خداوند متعال در آیه ۱۶۸ بقره می‌فرماید: ای مردم از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید و از گام‌های شیطان، پیروی نکنید چه اینکه او، دشمن آشکار شماست.

وی عنوان کرد: این مهم به این معناست که یکی از راه‌های پیروی نکردن از دام‌های شیطان و گناهان توجه به کسب لقمه حلال بوده و اگر لقمه حرام شد خود بخود با دست خود در دام شیطان گرفتار می‌شویم و باید توجه داشت کسب روی حلال در آخرالزمان بسیار سخت است از این رو باید مراقب نحوه کسب روزی باشیم تا در دام گناه گرفتار نشویم.

امام جمعه باغبادران  با بیان اینکه لقمه حرام بی‌برکت و باعث انحراف اولاد و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل دینی می‌شود، گفت: راه دیگر نجات از بی‌تفاوتی تقویت روحیه غیرت و حس مسئولیت‌پذیری در زندگی است، وقتی انسانی در خود نجات یک انسان را از گناه مثل نجات از گرفتاری‌های جسمی مورد توجه قرار دهد این حس مسئولیت‌پذیری در او تقویت می‌شود از سوی دیگر ترویج معروف در زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امروز در عالم هستی پدیده‌ای بزرگ‌تر از اربعین وجود ندارد و بر همین اساس باید از این پتانسیل بزرگ به نحو احسن برای ترویج اسلام ناب محمدی استفاده کرد.

فرهنگ افزود: هرچند ما از قافله کربلایی‌ها جا ماندیم ولی بدانید آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از آن نباید غافل نشویم داشتن روحیه حسینی است و این مهم محقق نمی‌شود مگر با تقویت تقوا و پاکدامنی در مسیر اهداف عاشورا زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید این فضا در سراسر کشور و دیگر کشورهای جهان تبلیغ شود از این جهت در بعضی شهرها شاهد برگزاری پیاده‌روی نمادین اربعین هستیم و قطعاً این اتفاق در بخش باغبادران رخ خواهد داد.

امام جمعه باغبادران یادآور شد: حضرت زینب‌(س)، امام سجاد(ع) و یاران ایشان در طول قرن‌ها با حماسه‌های خود باعث ماندگاری این قیام شدند و بر همین اساس ما نیز نباید از وظیفه خود در قبال زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا غافل شویم.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری براین نکته تأکید کردند که اگر مدافعان حرم نبودند این رزمایش بزرگ معنوی و راهپیمای اربعین نیز نبود و فداکاری‌های مدافعان حرم بود که راه را برای برگزاری پیاده‌روی عظیم اربعین باز کرد.

 

کد خبر 357028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.