درخواست توبیخ وزیر، توجه به جانبازان و تنبیه روزنامه خاطی

نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مختلف اظهار نظر کردند، اما طرح سؤال از وزیر نیرو پیرامون زاینده‌رود، اعتراض به وضعیت اسفناک شغل پرستاری و شرایط جانبازان و ایثارگران و دعوت به واقع‌بینی در درک مشکلات کشور برخی از مهمترین فعالیت‌هایشان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی‌عابدی، نماینده مردم اصفهان در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه -۲۹ مهر- مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی معلول چند عامل است؛ یکی شیطنت‌های ترامپ بدعهد است؛ مگر می‌شود بدون واقع‌بینی اثرات تصمیمات مخرب ترامپ را خنثی کرد؟ چرا با بزرگ‌نمایی ضعف‌ها به دنبال نادیده گرفتن اثرات مخرب تحریم اقتصادی هستیم؟ باید بپذیریم که عمده مشکلات، ناشی از بدعهدی آمریکاست و به قول امام راحل "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید". این بدین معنی است که ما باید وحدت بین نیروهای خود را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه بیان کرد: امروز کشاورزان اصفهان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. وضع این استان هر روز بحرانی‌تر می‌شود. علی‌رغم وجود قوانین متعدد از جمله قانون توزیع عادلانه آب مصوبه سال ۱۳۶۱ و مصوبات متعدد شورای عالی آب از جمله بند دوم سیزدهمین مصوبه شورای عالی آب که تأکید می‌کند "تونل اول و رودخانه طبیعی زاینده‌رود متعلق به کشاورزان اصفهان است"، متأسفانه به دلیل بی‌توجهی وزارت نیرو ما هر روز شاهد مشکلات بیشتری هستیم.

وضعیت کاری پرستاران در کشور با هیچ شاخصی قابل مقایسه نیست

وی همچنین با اشاره به وضعیت اسفناک شغل پرستاری در کشور بیان کرد: وضعیت کاری پرستاران در کشور با هیچ شاخصی قابل مقایسه نیست. فشار کار بر پرستاران موجب فرسودگی زودرس آنان می‌شود و از طرفی افت کیفیت خدمات پرستاری باعث بروز مشکلات زیادی برای بیماران می‌شود. توجه دولت را به کمک به وزارت بهداشت برای جذب پرستار در حداقل استاندارد جلب می‌کنم. امید است این مشکل به‌سرعت حل شود.

حقابه حق‌الناس است، حکومت هم نمی‌تواند آن را بفروشد

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی روز یکشنبه-۲۹ مهر- مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سؤال خود از وزیر نیرو در خصوص علت جاری نشدن حقابه کشاورزان شرق اصفهان در رودخانه زاینده‌رود و به غارت رفتن حقابه این کشاورزان اظهار کرد: قوانین اجازه نمی‌دهد که وزارت نیرو حقابه را بفروشد. مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی هم بر این موضوع تأکید دارند، ولی متأسفانه این‌ها تبدیل به گفتاردرمانی شده است.

وی اضافه کرد: وقتی آب نیست برای همه نیست، اما وقتی هست باید به‌تناسب تقسیم شود. امسال در اردیبهشت‌ماه خدا به داد ما رسید ۵۵۰میلیون مترمکعب آب اضافه شد؛ وگرنه مدیریت ما که کارساز نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حقابه حق‌الناس است حکومت هم نمی‌تواند آن را بفروشد؛ حتی قانون می‌گوید حق نداریم آب شرب را به صنعت بدهیم و اگر اضطرار بود قیمت آب معلوم است و باید به نرخ روز محاسبه شود.

غیر از همان آب سیاسی، یک قطره آب هم به زاینده‌رود نریختید

وی با اشاره به اینکه شعارهای منطقه شرق اصفهان نابهنجار نیست و صرفاً درخواست حقابه خود را دارند، ادامه داد: چندین بار از وزیر نیرو خواسته‌ایم در میان مردم حضور یابد، اما قبول نکرد. وی در بخش دوم سخنان خود، فیلمی چهاردقیقه‌ای از اعتراضات کشاورزان اصفهانی نمایش داد که البته با اعتراض برخی نمایندگان مبنی بر اینکه متعلق به سال ۹۲ است، روبرو شد.

حسن کامران در توضیح این انتقادات گفت: این فیلم مربوط به همین امسال است و می‌توانید با وزیر بیایید و ببینید که کشاورز در پاسخ اعتراضات خود کتک می‌خورد و چشمش کور می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون تأکید شده صندوق خسارت برای کشاورزان تشکیل شود، افزود: مگر رییس‌جمهور نگفت که آب مثل دریاچه ارومیه در زاینده‌رود هم جاری می‌شود، اما فقط یک سال آب زاینده‌رود را باز کردند و آن هم سیاسی و برای انتخابات بود. دولت یازدهم و دوازدهم یک قطره آب هم به زاینده‌رود نریخت غیر از همان آب سیاسی.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

سه‌شنبه یکم آبان

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار به همراه پنج نفر از نمایندگان به رییس‌جمهور: مشکل تأمین هزینه درمان جانبازان و ایثارگران مورد توجه قرار گیرد و به‌صورت متمرکز توسط بنیاد شهید پرداخت شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به رییس‌جمهور: ضرورت افزایش باجه‌های تحویل ارز به زائران اربعین حسینی در مبادی مرزی مهران و شلمچه. جلوی پرداخت پاداش‌های ناعادلانه به مدیران بانک‌ها را بگیرید. چرا در حالی که سودها و جرائم بانکی کمر مردم را شکسته، مدیران بانک‌ها پاداش‌ ده‌ها میلیونی می‌گیرند؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به رییس‌جمهور: افزایش قیمت قیر با توجه به تولید آن در داخل چه توجیهی دارد؟ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چگونه به فعالیت‌های عمرانی ادامه دهند؟ به وزیر نفت: چرا آقای علی کاردار علی‌رغم اینکه بازنشسته شده‌اند و یک میلیارد تومان حق سنوات دریافت کرده است، به کار گرفته شده و در شهریورماه ۳۷ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.

سیدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت برخورد سریع با مدیرمسئول، صاحب‌امتیاز و نویسنده گستاخ روزنامه ابتکار و هتک حرمت آن به سالار شهیدان.

محسن کوهکن به همراه ٣٥ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و با در نظر گرفتن سهم ایمیدرو در فولاد مبارکه بنا به نظر دیوان محاسبات و شورای قوانین دلیل انتصاب یک بازنشسته در مدیریت عامل فولاد مبارکه چیست؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به وزیر کشور: ضرورت تداوم پرداخت یارانه بلیت و تعمیرات وسایل نقلیه عمومی به‌حساب شهرداری‌های کشور.

چهارشنبه دوم آبان

زهرا سعیدی، نماینده مبارکه به رییس‌جمهور: رسیدگی ویژه به وضعیت زائران اربعین حسینی در خصوص نحوه دریافت دینار در کشور عراق.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد به رییس‌جمهور: دولت که هزینه درمان جانبازان شیمیایی و صعب‌العلاج و پدران و مادران شهدا را پرداخت نمی‌کند؛ چگونه ماهی حدود ۵۰ میلیون تومان حقوق کارمندان بانک ورشکسته دی را که سهام آن‌ها متعلق به بنیاد شهید و خانواده‌های ایثارگران است، پرداخت می‌کند؟ به رئیس‌جمهور: علی‌رغم اینکه می‌دانستید دیوان محاسبات در بهمن حکم امسال آقای سیف را صادر کرده است، چرا در عزل ایشان تا مرداد ۹۷ تعلل کرده و او را به‌عنوان مشاور خود انتخاب کردید؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت رسیدگی به تأمین پلاستیک مورد نیاز کشاورزان و هماهنگی وزارت جهاد جهت کنترل و مدیریت این کالا. به رییس‌جمهور: به وضعیت معیشتی زلزله‌زدگان کرمانشاه با توجه به سرمای شدید رسیدگی شود. به وزیر کشور: ضرورت تأمین امنیت رانندگان وسایل نقلیه در جاده‌های کشور.

احمد سالک، نماینده اصفهان به رییس‌جمهور: چرا آئین‌نامه اجرایی شدن بخش دیگر جرائم سود بانکی و منابع آن تأمین ابلاغ نشده است.

کد خبر 357009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.