برای رفع مشکل کمبود گوشی موبایل باید مصوبات اجرایی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع مشکل کمبود گوشی تلفن همراه در کشور، گفت: همچنان با کمبود گوشی موبایل در بازار مواجه هستیم و برای رفع این مشکل، باید مصوبات اجرایی شود.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، اظهار کرد: در بحث تأمین موبایل، باید بر اساس تسهیلات مورد توافق، تغییراتی در چارچوب واردات گوشی همراه، صورت گیرد و کارگروه رجیستری این موضوع را تصویب کرد.

وی افزود: اما این مصوبه در حوزه اجرا با توجه به تغییراتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال رخ دادن است، متوقف شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حوزه تجهیزات توقیفی نیز هنوز اشکال برطرف نشده و به بازار نیامده‌اند و هر زمان مصوبات اجرا شود این مشکلات نیز برطرف می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به وقوع طوفان چند روز پیش در مرز مهران و وقوع خسارت به بالن اینترنتی مستقر در مرز مهران خاطرنشان کرد: بعد از ٢٤ ساعت بالن دیگری در این منطقه مستقر شد و اکنون در حال ارائه خدمات است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: بالن اینترنتی در مرز مهران نصب شده که از نسل چهارم است و می‌تواند با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه تا شعاع پنج کیلومتر را پوشش دهد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در منطقه جنوب نیز خدمات اینترنتی بی‌سیم (وای-فای) برقرار شده که می‌تواند در لحظه حداکثر با سرعت ۵۴ مگابیت بر ثانیه پوشش‌دهی داشته باشد.

کد خبر 356960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.