نوجوانان حضور در تشکل‌ها را تمرین کنند

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: نوجوانان باید حضور در تشکل‌های کوچک، نشست‌ها و گفت‌وگوها را برای بهتر وارد شدن به جامعه تمرین کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی شامگاه چهارشنبه در نشست "گفت‌وگوی بین نسلی" در بین جمعی از نوجوانان فعال فرهنگی، اجتماعی اصفهان به سؤالات و دغدغه‌های آنها پاسخ داد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان با بیان اینکه نیاز به این‌گونه نشست‌ها برای پیشرفت نوجوانان احساس می‌شود، گفت: نیاز است نوجوانان به جامعه ورود کنند زیرا آنها در آینده هر کدام یک رأی خواهند داشت و نشست با سیاستمداران و مدیران شهری و کشوری می‌تواند به درست وارد شدن به جامعه و سیاسی شدن آنها کمک کند اما مهم‌تر از آن مسئولیت‌پذیری است که نوجوانان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان اینکه باید گفت‌وگوهای بین نسلی و حتی در نسل‌ها بیشتر صورت گیرد، اظهار کرد: مشورت و گفت‌وگو  باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، مسئله‌ای که در حال حاضر کمتر به آن پرداخته می‌شود. باید اعتراف کرد مسئولان و نسل‌های قدیم هستند که قبول نمی‌کنند پای حرف نوجوانان بنشینند و این مسئله مشکل‌ساز خواهد شد.

قاسمی در خصوص سؤالی که درباره برگشت به دوران نوجوانی از وی پرسیده شد، عنوان کرد: اگر به دوران نوجوانی برمی‌گشتم مطمئناً مطالعات خود را بیشتر می‌کردم و تحصیلاتم را بیشتر ادامه می‌دادم و توصیه مؤکد من نیز مطالعه و گفت‌وگو است که باید بین خود شما نوجوانان و شما و بزرگترها صورت گیرد.

وی در خصوص مسئله بیکاری کشاورزان و بی‌آبی موجود ادامه داد: تغییر اقلیم مسئله‌ بسیار مهمی است که درصد زیادی از این بحران به این موضوع بستگی دارد؛ مشکل دیگر این است که کارهای بزرگ را به افراد بزرگ نمی‌سپارند؛ شاید اگر یک فرد بهتر آب را مدیریت می‌کرد این مسئله به بحران تبدیل نمی‌شد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان در خصوص بیکاری و ناامیدی برای یافتن کار در بین جوانان اظهار کرد: عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار موجب این مشکل است و علت دیگر این است که در دانشگاه‌های ما فقط دانش می‌آموزند و مهارتی آموزش داده نمی‌شود.

وی در پایان به نوجوانان تأکید کرد: حضور در تشکل‌های کوچک را تجربه کنید تا بتوانید بهتر به جامعه ورود کنید.

شایان ذکر است نشست‌های بین نسلی هر هفته به همت خانه نوجوان با یکی از مسئولان اسبق یا حاضر استانی برگزار می‌شود و نوجوانان در این جلسات ضمن کسب تجربه آزادی بیان کامل برای دغدغه‌ها و سؤالات خود دارند.

کد خبر 356955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.