ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در دستور کار است

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای پنجم شهر اصفهان سرعت‌بخشی در اجرای پروژه به همراه ارتقای کیفیت در لحظه شکل‌گیری طرح را جزء اولویت‌های اولیه اجرای پروژه می‌دانند.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کارگروه کمیسیون عمران با دعوت از شهردار اصفهان، معاون عمران شهرداری و معاونان عمران مناطق پانزده‌گانه با هدف بررسی چالش‌های حوزه عمران شهر اصفهان تشکیل شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبات این جلسه سطح‌بندی مشکلات حوزه عمران مناطق پانزده‌گانه در دستور کار قرار گرفت تا برای رفع آنها در بودجه‌ریزی سال ۹۸، برنامه‌ریزی جدی و دقیق انجام شود.

وی با بیان اینکه نوسان در قیمت‌ مصالح، پیمانکاران را دچار مشکل کرده است، ادامه داد: با رایزنی با مجموعه عمرانی شهرداری و کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شهر اصفهان به دنبال راهکاری برای رفع مشکلاتی از این قبیل هستیم.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه اعضای شورای پنجم شهر اصفهان سرعت‌بخشی در اجرای پروژه به همراه ارتقای کیفیت در لحظه شکل‌گیری طرح را جزء اولویت‌های اولیه اجرای پروژه  می‌دانند، اضافه کرد: معتقدیم پروژه‌ای بدون تکمیل فرایند طراحی تا جایی که امکان دارد کلنگ زنی نشود به دلیل اینکه در سال‌های قبل پروژه‌هایی با وجود اینکه مستندات آن کامل نبوده آغاز شده و در میانه راه به دلیل کسری بودجه متوقف شده یا کامل نشده است.

وی گفت: انتقاداتی هم از سوی مردم مبنی بر بی‌کیفیتی پیاده‌روها، پیاده‌راه‌ها و مسیرها گزارش شده که بررسی این مورد را نیز در دستور کار قرار دادیم.

طغیانی با بیان اینکه مدیریت غلط و زمان‌بندی بیش از حد برای اجرای پروژه‌ باعث فرسایشی شدن آن و تحمیل هزینه‌های جدید می‌شود، افزود: نسبت به زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی هر منطقه بحث و بررسی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که به دلیل کسری بودجه در سال ۹۷ طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مانده است.

وی با تأکید بر نقش مدیریت صحیح پروژه‌های عمرانی از زمان کلنگ زنی، ادامه داد: حوزه معاونت عمران از لحظه شروع پروژه‌ها و کلنگ ورود پیدا کرده اما باید با دقت بیشتر مستندات را کامل تحویل گرفته تا این مشکل کمتر خود را نشان دهد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد:جلسه در فضایی صمیمانه با رویکرد عملکرد و رفع مشکلات نه با رویکرد موضع نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد و تمام موارد که در جلسه نتیجه‌گیری شد را جمع‌بندی کرده و امیدواریم که در سال ۹۸ به نقطه امید برسیم.

 

کد خبر 356948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.