باند کلاهبرداری فروش بذر منهدم شد/مرگ موتورسوار براثر سقوط از پل اطشاران

انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش بذر تقلبی در فلاورجان، پلمب کارگاه بزرگ ساخت ضد یخ تقلبی در اصفهان، واژگونی موتورسیکلت در اتوبان، دستگیری شکارچی آهو در تیران و کرون از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسن نیکبخت، فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از کشاورزان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط افرادی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

وی گفت: شاکی این پرونده در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از شبکه های اجتماعی با تبلیغ فروش بذر کشاورزی روبرو شدم و جهت خرید بذر مبلغ یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال به حساب فرد فروشنده واریز کردم اما پس از دریافت کالا متوجه شدم محصولات ارسالی تقلبی بوده و قابلیت کشت را ندارد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات علمی و تخصصی پیچیده دریافتند که  تیمی متشکل از ۴ نفر اکانت ناشناس در قالب فروش محصولات کشاورزی و بذر مخصوص در شبکه های اجتماعی از کشاورزان کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ نیکبخت افزود: طی تحقیقات پلیس فتا مشخص شد، متهمان با ترفند های خاصی اقدام به انتقال مبالغ به حساب های متعدد جهت منحرف کردن مسیر تحقیقات پلیسی کردند که در ادامه  با  تحقیقات بیشتر سرانجام مخفیگاه این کلاهبرداران در یکی از استان های همجوار شناسایی شد.

این مقام انتظامی گفت : با شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران با اخذ نیابت قضائی به استان مذکور اعزام و کلاهبرداران را در عملیاتی ضربتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با هشدار در خصوص کلاهبردرای در شبکه های اجتماعی گفت: به کاربران توصیه می کنیم از پرداخت هرگونه وجهی قبل از تحویل کالا و مطمئن شدن از اصالت آن خودداری کنند.

پلمپ کارگاه بزرگ ساخت ضد یخ تقلبی در اصفهان

سرهنگ حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد:در پی تماس شهروندان ساکن در یکی از محله های شهرستان اصفهان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اعلام گزارشی مبنی بر وجود سر و صدای دستگاه هایی در یک باب منزل مسکونی و استشمام بوی محصولات شیمیایی از آن ، موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران فرمادهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات خاص پلیسی و بررسی میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی و به همراه کارشناس اداره صنعت و معدن ، نماینده اداره بهداشت و کارشناس امور اصناف از محل بازدید به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد در این منزل به شکلی غیر اصولی و با استفاده از مواد شیمیایی غیر مجاز ضد یخ خودرو تولید می شده و افراد متخلف آنها را با استفاده از برچسب مارک ها و برند های معتبر موجود در بازار  به فروش می رساندند.

وی گفت: در این عملیات ماموران در محل ۱۰ هزار قوطی خالی ، ۲دستگاه پلمپ زن ، یکدستگاه تاریخ و ساعت زن، مقدار بیشماری برچسب برند های موجود در بازار و ۵ هزار لیتر ضد یخ آماده جهت ارائه به بازار کشف شد.

سرهنگ یاردوستی به دستگیری یک فرد متخلف در این عملیات خبر داد و گفت: تلاش برای سایر افراد مرتبط با این پرونده نیز در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ضمن تقدیر از تماس به موقع شهروندان خاطر نشان کرد : این کارگاه غیر مجاز به دستور مقام قضایی پلمپ و ضد یخ های تقلبی و غیر مجازنیز از سطح بازار جمع آوری و ضمن معدوم کردن آنان پرونده جهت صدور کیفر خواست به مراجع قضایی ارسال شد.

کشف یک میلیون و ۲۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در فریدن

سرهنگ رضا محمدی، فرمانده انتظامی شهرستان فریدن اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن در اجرای طرح نظارت بر واحد های صنفی از  خرید و فروش سیگار خارجی قاچاق در یکی از واحدهای صنفی مطلع و بلافاصله موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران در اجرای این طرح با اخذ مجوز قضائی در بازرسی از این واحد صنفی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نخ  انواع سیگار خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه ای در انبار آن جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ محمدی  ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه  ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

واژگونی موتورسیکلت در اتوبان

سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: ساعت۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید آقابابایی قبل از پل اطشاران در حال حرکت بود که به علت تخطی از سرعت مطمئنه کنترل وسیله نقلیه را از دست داده و دچار واژگونی شد.

وی افزود: راکب این موتورسیکلت در این حادثه براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ رضائی خاطر نشان کرد: یکی از موارد تخلفات رانندگان وسایل نقلیه که در اغلب مواقع ،منجر به تصادف می شود بدون شک تخطی از سرعت مطمئنه است .

رییس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره خطر ساز بودن رانندگی با موتورسیکلت در بزرگراه گفت: ورود موتورسیکلت به بزرگراه برابر قانون ممنوع است و این تخلف از طریق دوربین های نظارتی ثبت و با متخلفان برخورد های قانونی صورت می گیرد.

شکارچی غیر مجاز آهو در تیران و کرون دستگیر شد

سرهنگ علی صادقی، فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون اظهار کرد: ماموران واحد گشت انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون در پی اطلاع از وقوع شکار حیوانات وحشی در منطقه ممنوعه پارک حیات وحشت "قمشلو" بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون افزود: پس از بررسی لازم مشخص شد یک شکارچی غیر قانونی مسلح به یک قبضه سلاح لحظاتی قبل یک رأس آهو را در این منطقه شکار کرده و قصد انتقال آن را دارد.

سرهنگ صادقی خاطر نشان کرد:ماموران با اشراف به منطقه و توان رزم بالای خود سرانجام توانستند ، متهم را سریعاً دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه یک قبضه اسلحه شکاری به همراه آهوی شکار شده از متهم کشف شده گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و شکارچی غیر مجاز به مراجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 356935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.