حل مشکل کم‌آبی نیازمند برقراری انضباط در مصرف آب است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: دو راه حل تأمین آب و برقراری انضباط در حوضه آب‌ریز زاینده رود می‌تواند در فائق آمدن بر مشکلات، کمک کننده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا مسعود میرمحمدصادقی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان که با موضوع تشریح طرح های هفت گانه احیای حوضه آب ریز زاینده‌رود در تالار شهروند برگزار شد، اظهار کرد: در بحث انضباط آبی باید توجه داشت هر چقدر منابع آبی تأمین شود اما نتوانیم مصرف را مدیریت کنیم، هیچ وقت میزان آب تامین شده، پاسخگو نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با تأکید براینکه حوضه آب ریز زاینده‌رود امروز بیمار است، خاطرنشان کرد: بارگذاری‌های بیش از حد بر این حوضه، شرایط اقلیمی، سیاست گذاری‌های غلط، مصرف بی رویه‌ و استانی شدن مدیریت حوزه ای باعث شده که به سمت توسعه ناپایدار برویم.

میرمحمد صادقی با اشاره به  تأمین آب از طریق طرح‌های بهشت آباد و سد تونل سوم کوهرنگ ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های وزارت نیرو و مقامات استانی، تونل سوم کوهرنگ تا ۲.۵ سال آینده وارد مدار شود.

وی ادامه داد: همچنین انتقال آب از خلیج فارس که برای استفاده در صنعت و در مرحله دوم برای آب شرب استفاده می‌شود، نیز به منظور تأمین منابع آبی مورد نیاز، در نظر گرفته شده است.

میر محمد صادقی با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی در سطح ملی و استانی، اظهار کرد: در این کارگروه مهم ترین قسمت پروژه‌ها که تأمین مالی آن است، تدوین و پیش بینی شده و با کمک صنایع تأمین مالی خواهد شد.

کد خبر 356917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.