۲۵ مصدوم  با اورژانس هوایی اصفهان جابه‌جا شدند

مدیر مرکز فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در شش ماهه نخست  امسال، بالگرد امداد اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ۲۵ بیمار و مصدوم را پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی توسط پرسنل اورژانس، به بیمارستان منتقل کرد.

به گزارش ایمنا، غفور راستین اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بالگرد امداد اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ۱۳ بار برای انجام مأموریت پرواز کرد و ۲۵ بیمار و مصدوم را پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی توسط پرسنل اورژانس، به بیمارستان منتقل کرد.

وی تاکید کرد: از مجموع ۱۳ مأموریت انجام شده توسط اورژانس هوایی، ۷ مورد مربوط به حوادث رانندگی و سه مورد انتقال زن باردار به بیمارستان بوده است.

مدیر مرکز فوریت های پزشکی استان اصفهان با بیان این که استان  از یک پایگاه امداد هوایی برخوردار است، تصریح کرد: در مواقعی که حادثه در منطقه‌ای صعب‌العبور اتفاق افتاده و اعزام واحد امدادی زمینی مشکل باشد یا به سرعت بالا در امدادرسانی به آن حادثه نیاز باشد، بالگرد امداد اورژانس به پرواز درآمده و ضمن ارائه خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی توسط پرسنل اعزامی، بیمار یا مصدوم را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در هنگام امداد رسانی با بالگرد رعایت نکات ایمنی در هنگام امدادرسانی با اورژانس هوایی، توسط افراد حاضر در محل حادثه و نزدیکی محل فرود بالگرد بسیار حایز اهمیت است. مردم  باید توجه کنند تا ضمن رعایت خونسردی خود، فاصله مطمئن را از بالگرد رعایت کرده و پس از فرود آن برای همراهی پرسنل فوریت‌های پزشکی در رساندن آن‌ها بر بالین بیمار اقدام کنند.

کد خبر 356915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.