سومین میدان بزرگ شهری؛ محرک توسعه منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: احداث سومین میدان بزرگ شهر در این منطقه و در مجاورت حرم حضرت زینب(س) محرک توسعه منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان است.

علی شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث میدان شهری در شمال شهر اصفهان به‌عنوان سومین فضای بزرگ شهری بعد از میدان امام علی(ع) در حال ساخت است؛ این میدان کمبود سرانه‌ها را تا حدود زیادی رفع و باعث رشد منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ در حاشیه شهر قرار دارد و در سال‌های گذشته ساخت و سازهایی به‌صورت ریزدانه و البته بدون مجوز خارج از محدوده منطقه انجام شده است، افزود: با ابلاغ طرح تفصیلی در سال ۹۲ این بافت‌ها شهرداری را دچار مشکل کرده است که امیدوارم هر چه سریع‌تر مشکلات آنها رفع شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان را از دیگر ابر پروژه منطقه عنوان کرد و گفت:  احداث رینگ حفاظتی شهر اصفهان می‌تواند راهگشای مشکلات ترافیکی شمال اصفهان باشد.
وی ادامه داد: مسیری به طول شش کیلومتر در ادامه بلوار فرزانگان به خیابان مقابل ورزشگاه نقش جهان متصل می‌شود تا تردد خودروهای سنگین از این مسیر انجام شود.

شمسی با بیان اینکه تاکنون دو کیلومتر از مسیر ادامه بلوار فرزانگان آماده و آسفالت شده است، افزود: بیش از ۸۰ درصد آزادسازی‌های این مسیر انجام و تعیین تکلیف شده است و در ادامه مسیر نیز توافقات برای آزادسازی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شش کیلومتر مسیر ادامه بلوار فرزانگان تا کمتر از یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و شمال شهر اصفهان مناطق ۱۴، هفت و ۱۰ از تردد خودروهای سنگین نجات پیدا می‌کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با ادامه داد: در حال حاضر خیابان عاشق اصفهانی، میدان جوان و خیابان بعثت به‌واسطه تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها ترافیک بسیار سنگینی دارد و امنیت جانی و زیست‌محیطی شهروندان در خطر است، آنچنان که در این مسیرها درختان چهره بسیار سیاهی به دلیل دود خودروهای سنگین به خود گرفته، از این رو با توجه ویژه مدیریت شهری این خیابان هر چه سریع‌تر تکمیل و از ورود خودروهای سنگین جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده برای افزایش سرانه‌های ورزشی منطقه ۱۴، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات ساخت ورزشگاه عمان سامانی آغاز شده و پیمانکار تجهیز کارگاه کرده است، همچنین در پروژه دیگری زمینی را شهرداری واگذار کرده تا اداره کل ورزش و جوانان ورزشگاهی را احداث کند؛ با انجام این اقدامات سرانه ورزشی منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

شمسی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار جمعیت در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ساکن و با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو هستند، گفت: با اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی و خدماتی منطقه ۱۴ در حال رشد و توسعه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرمایه‌گذاران منطقه ۱۴ را باور کرده و با توجه به زیرساخت‌های خوبی که مهیا شده، مراجعاتی به شهرداری منطقه ۱۴ داشتند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های مشارکتی منطقه ۱۴ گودبرداری ساختمان تجاری ۱۲۲ واحدی است که شهرداری بیش از ۶۰ درصد مالکیت آن را در اختیار دارد، این پروژه در مجاورت حرم حضرت زینب(س) در حال احداث است و تا یک سال آینده به بهرهبرداری می‌رسد.

شمسی افزود: قرارداد دیگری با یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خیابان ابوریحان منعقد شده که بر اساس این قرارداد پروژه مسکونی که نزدیک ۴۰ درصد قرارداد متعلق به شهرداری است، در حال ساخت بوده و پشتوانه مالی خوبی برای طرح‌های عمرانی شهرداری منطقه ۱۴ خواهد بود.

کد خبر 356868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.