ورزش‌های هوازی طول عمر سالمندان را افزایش می‌دهد

یک بررسی جدید که در مقیاس وسیع صورت گرفته است نشان می‌دهد که حتی انجام ورزش‌های شدید به منظور ایجاد توانایی‌های فیزیکی نیز باعث افزایش طول عمر افراد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انجام فعالیت‌های فیزیکی برای سلامت افراد مفید است، اما آیا زیاد ورزش کردن برای سلامت افراد مفید بوده و طول عمر آن‌ها را تضمین می‌کند یا خیر؟ این پرسشی است که محققان  کلینیک "کلیولند" در اوهایو به دنبال یافتن پاسخی برای آن بوده‌اند. به گفته محققان انجام هر روز ۹۰ دقیقه تمرینات ورزشی، سلامت روان افراد را بهبود می‌بخشد. بررسی‌های دیگر حاکی از این است که فعالیت‌های فیزیکی زیاد برای سلامت قلب و عروق مضر است.

محققان کلینیک کلیولند در اوهایو ارتباط میان ورزش‌های ایروبیک(هوازی) و طول عمر حدود ۱۲۲ هزار فرد را مورد بررسی قرار دادند. این افراد از فاصله سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ تمرینات ورزشی تردمیل (treadmill) را انجام داده بودند. یک متخصص قلب و عروق در کلینیک کلیولند در این باره می‌گوید: "ما ارتباط میان ورزش‌های شدید به منظور ایجاد توانایی فیزیکی و میزان مرگ و میر افراد را ارزیابی کردیم. ارتباطی که تاکنون در مقیاس وسیع تاکنون مورد توجه قرار نگرفته بود."

محققان افراد را با توجه به سن و جنسیت آن‌ها به ۵ گروه شامل گروه عملکرد پایین، عملکرد پایینتر از حد متوسط، بالاتر از حد متوسط، بالا و گروه ممتاز تقسیم کردند و با انجام یک آزمون، توانایی فیزیکی شرکتکنندگان را به لحاظ ورزش‌های هوازی تعیین کردند. سپس با توجه به سن، جنسیت و شاخص توده بدنی افراد و همچنین داروهایی که آن‌ها مصرف می کردند و یا دیگر شرایط پزشکی که داشتند، طول عمر آن‌ها ارزیابی شد.

نتیجه بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که به طور کلی توانایی فیزیکی قلب و عروق با کاهش خطر مرگ و میر افراد در درازمدت ارتباط مستقیم دارد. همچنین توانایی فیزیکی برای انجام فعالیت‌های هوازی شدید با میزان بقای بیشتر در میان بیماران مسن و مبتلایان به فشار خون بالا ارتباط داشته و افراد بالای ۷۰ سال بیشترین بهره را از این ورزش‌ها می‌برند.

کد خبر 356837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.