خوانساری‌ها برای خرید میوه به شهرستان های مجاور می‌روند

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: شهرستان خوانسار بازار روز و بازار میوه و تره‌بار ندارد و این امر معضلات بسیاری برای شهروندان و گردشگران به وجود آورده به گونه‌ای که شهروندان برای خرید میوه به شهرستان‌های مجاور مراجعه می کنند.

محمدتقی اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات صنعت در شهرستان خوانسار اظهار کرد: شهرستان خوانسار با کمبود سهمیه آرد مواجه است و با توجه به اینکه این شهرستان یک منطقه گردشگری و توریستی است گردشگرانی از  نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر می کنند اما اداره صمت نسبت به ایجاد زیرساخت های مربوطه برای ارایه خدمات به این گردشگران در شهرستان خوانسار توجهی ندارد.

وی اضافه کرد: شهرستان خوانسار با کمبود سهمیه آرد مواجه است و با توجه به اینکه این شهرستان یک منطقه گردشگری و توریستی است توجه بیشتر اداره صمت را می‌طلبد.

عضو شورای اسلامی استان اصفهان نسبت به افزایش قیمت نان در خوانسار انتقاد کرد و گفت: نان‌های کنجدی قیمت بالاتری نسبت به مقدار استفاده از کنجد دارد و گاهی حتی به اجبار به مشتریان نان کنجدی فروخته می‌شود.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ میوه در شهرستان خوانسار تصریح کرد: متاسفانه این شهرستان بازار روز و بازار میوه و تره‌بار  ندارد و این امر معضلات بسیاری برای شهروندان و گردشگران به وجود آورده به گونه‌ای که شهروندان برای خرید میوه به شهرستان‌های مجاور مراجعه می کنند.

اورعی با تاکید بر نظارت ضعیف اداره صمت بر بهداشت اصناف و کسبه شهرستان افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن این منطقه لازم است اداره صمت نظارت بیشتری بر صنوف و آمار بالای صدور پروانه کسب داشته باشد.

وی خواستار نظارت بیشتر بر صنف تولید عسل شد و گفت: نظارت بر عسل خوانسار بسیار ضعیف است و این ضعف قطعا وضعیت عسل خوانسار که در استان به نوعی قطب تولید عسل است باعث نابودی این برند خواهد بود.

کد خبر 356821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.