قفل انتقال کارگاه‌های موزاییک‌سازی باز شد

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از انتقال کارگاه‌های موزاییک‌سازی از محدوده شمس‌آباد به بختیاردشت خبر داد و گفت: با انتقال ۱۲ کارگاه موزاییک‌سازی به منطقه بختیاردشت موافقت شده است.

محمد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دهه‌های گذشته طرح انتقال کارگاه‌های موزاییک‌سازی به خارج از شهر مطرح شد، اما به دلیل محدودیت‌هایی، اجرای آن به بن‌بست رسید، اما در دوره جدید مدیریت شهری، این امر به‌صورت جدی پیگیری و زمینه انتقال این کارگاه‌ها فراهم شد.

وی با بیان اینکه تا کنون با انتقال ۱۲ کارگاه موزاییک‌سازی به منطقه بختیاردشت موافقت شده است، افزود: علاوه بر تغییر کاربری زمین‌های بختیاردشت، جابه‌جایی ۱۱ کارگاه دیگر نیز در دست بررسی است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه فعالیت کارگاه‌های موزاییک‌سازی نه تنها بر مسائل زیست‌محیطی اثر منفی می‌گذارد، بلکه بر زیبایی و منظر شهری نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت، ادامه داد: از آنجایی که در کارگاه‌های موزاییک‌سازی عملیات سنگ‌کوبی انجام می‌گیرد، ذراتی در هوا معلق می‌شود که سلامتی شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین فعالیت این کارگاه‌ها باید در خارج از محدوده شهر باشد.

کیهانی خاطرنشان کرد: مالکان کارگاه‌های موزاییک‌سازی اعتراضی نسبت به انتقال فضای کارگاه خود ندارند، تنها خواسته آنها صدور مجوز برای ادامه فعالیتشان در مکان جدید است.

کد خبر 356820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.