معینی فرد: مردم برای زندگی بهتر به قصه نیاز دارند

مدیر موسسه افسان سرا گفت: مردم برای بهتر زندگی کردن به قصه نیاز دارند، ما از اصل خود وامانده‌ایم  و قصه راهی برای بازگشت به آن است.

زهرا معینی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاثیر قصه اظهار کرد: قصه برای بیدار شدن است نه برای خوابیدن؛ قصه هویت اصیل ماست بخشی از وجودمان که مشغله های روزمره باعث شده است آن را به فراموشی بسپاریم. در زمان های گذشته قصه‌ها حرف‌های نگفته را شامل می‌شدند؛ دردهای مردم قصه‌ها را شکل می‌داد؛ اما اکنون خشم جای قصه‌ها را گرفته است. مردم برای بهتر زندگی کردن به قصه نیاز دارند، ما از اصل خود وامانده‌ایم  و قصه راهی برای بازگشت به آن است.

مدیر موسسه افسان‌سرا ادامه داد: موسسه افسان سرا برای اولین بار به طور تخصصی در ایران قصه ها و افسانه ها را مورد مطالعه قرار داد و این بار با علوم جدیدی چون روانشناسی به تحلیل آن پرداخت از جمله فعالیت های ثمربخش در این حیطه قصه درمانی بود. باید روش‌های استاندارد قصه گویی تعلیم و پس از آن به مردم ارائه داد. بر اساس مشارکت با موسسه‌های تخصصی قصه پردازی در داخل و خارج از کشور؛ تجربه‌های مفیدی کسب کردیم که آنها را در اختیار قصه گویان قرار دادیم.

مدیر افسان‌سرا دراین باره افزود: بشمار علاقه‌مندانی که به این موسسه مراجعه می‌کنند نشان می‌دهد که قصه هنوز جایگاه خود را نزد مردم دارد و گوش آن‌ها مشتاق شنیدن آن است. دلیل آنکه در افسانه سرا قصه نمی سازیم آن است که آنقدر افسانه و قصه نشنیده در کتب کهن ما وجود دارد که هر بار به اندازه هزار بار قصه برای گفتن است.

کد خبر 356768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.