رشد ۹۴ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن در ۶ ماهه نخست امسال

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان از پرداخت ۱۱هزار و ۵۷۷ فقره تسهیلات با ارزش بالغ بر پنج‌ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال تا پایان شش ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۴ درصد رشد داشته است.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا هدف از پرداخت این تسهیلات را رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای فعالان بخش مسکن و ساختمان عنوان و اظهار کرد: تا پایان شهریورماه امسال ۱۰هزار و ۳۸۶ فقره تسهیلات به ارزش پنج هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال در بخش مسکن و ساختمان و یک هزار و ۱۹۱ فقره تسهیلات به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال در بخش قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است.

وی با اشاره به تک‌نرخی شدن سود تسهیلات حساب صندوق مسکن یکم، بیان کرد: تا کنون یک هزار و ۶۸۹ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر یک هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال ازمحل این حساب پرداخت شده و با آسان شدن برخی شرایط اخذ تسهیلات از این صندوق نسبت به ابتدای اجرای طرح، روند استقبال و درخواست چند برابر شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان کاهش مبلغ اقساط وام مسکن، افزایش سقف تسهیلات، حذف شرط تأهل، حذف شرط ازدواج اول در تسهیلات پرداختی به زوجین و حذف شرط استعلام فرم (ج) همسر متقاضی و حذف شرط حداکثر سه سال عمر واحد مسکونی و تبدیل آن به حداکثر ۱۵ سال را از جمله شرایط آسان شده برای اخذ تسهیلات نام برد.

پرداخت تسهیلات برای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از اولویت‌های بانک مسکن

نوروزی پرداخت تسهیلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را از اولویت‌های بانک مسکن برشمرد و اضافه کرد: افزایش سهم از تأمین مالی بخش مسکن و توسعه شهری، سامان‌دهی انواع تقاضا در بخش مسکن و توانمندسازی مالی خانوارهای فاقد مسکن به‌ویژه گروه‌های کم‌درآمد نیز از اولویت‌های این بانک است.

وی تصریح کرد: میزان سقف تسهیلات حساب صندوق‌ پس‌انداز یکم برای متقاضیان شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد به‌صورت فردی ۶۰ میلیون تومان، برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است.

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان افزود: این تسهیلات برای سایر شهرهای این استان به‌صورت فردی ۴۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰ میلیون تومان با نرخ شش درصد در بافت‌های فرسوده و ۸ درصد در سایر مناطق شهری با بازپرداخت ۱۲ ساله است.

کد خبر 356765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.