سواد رسانه‌ای باعث دوری از جرائم سایبری می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان گفت: فقدان سواد رسانه‌ای باعث شده خانواده‌ها دچار سرقت و کلاهبرداری‌های اینترنتی شده یا اقدام به نشر اکاذیب نمایند، بدون آنکه پیشگیری‌های لازم را انجام داده یا نسبت به جرم بودن آن آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا قنبری شامگاه دوشنبه در همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده، اظهار کرد: اولین اجتماعی که هر انسانی تجربه کرده و مفهوم جمع بودن را احساس می‌کند، خانواده است؛ بنابراین خانواده‌ها برای حفظ بنیان خود باید میان دنیای واقعی و مجازی تفاوت قائل شده و نسبت به هرکدام آگاه باشند.

وی با تاکید بر اینکه نداشتن سواد رسانه‌ای موجب آسیب به خانواده‌ها می‌شود، تصریح کرد: در هر دو حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم، کشورهایی موفق ترند که خانواده‌های مستحکم، موفق و سالم تری در آن حضور دارند که نسبت خطرهای این حوزه‌ها آگاه هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری کل استان اصفهان ادامه داد: اکثر خانواده‌ها شکل سنتی جرم را می‌دانند بنابراین از قبح آن آگاه بوده و سعی می‌کنند در معرض آن قرار نگیرند؛ در این رابطه متولیان پیشگیری جرائم نیز آگاه تر بوده و نیروهای زبده‌ای را تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قبیح دانستن جرائم سایبری در جامعه بسیار کم‌رنگ‌تر بوده و گاهی مردم آگاهی لازم را نسبت به آن ندارند، گفت: در بسیاری موارد حتی قشر فرهیخته جامعه، بدون پیشگیری‌های لازم دچار سرقت و کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌شوند یا اقدام به نشر اکاذیب می‌نمایند بدون آنکه نسبت به جرم بودن آن آگاه باشند.

کد خبر 356731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.