آب‌های آلوده را با خیال راحت بنوشید!

ابداع اعجاب‌انگیز جدید، انسان را قادر به نوشیدن آب حتی از کثیف‌ترین چاله‌ها کرده است.

به گزارش ایمنا، نتایج حاصل از مطالعات اخیر سازمان غیر انتفاعی Orb Media حاکی از آن است که چیزی در حدود ۹۳ درصد از آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته بندی شده در بطری و ۸۳ درصد از آب‌های شیرین، آلوده به مواد میکروپلاستی مضر هستند. میکروپلاستیک‌ها قطعات کوچک پلاستیکی هستند که از پنج میلیمتر تا ۶/۵ میکرون طول دارند و میلیاردها نفر در سراسر دنیا این ذرات ریز را همراه با آب آشامیدنی خود می‌بلعند که موجب بروز سرطان و پدید آمدن مشکلاتی در کبد، کلیه و روده‌ها می‌شوند. اما با وجود پیشرفت‌های امروزی در زمینه دانش و فناوری این قبیل مشکلات تقریبا قابل حل شده‌اند.

سال‌ها پیش شرکت لایف استراو بر نوآوری در تکنولوژی تبدیل آب آلوده به آب آشامیدنی و طراحی محصولاتی متناسب با نیاز بشر به آب آشامیدنی سالم تمرکز کرد و اقدام به ساخت وسیله‌ای برای تضمین سلامت آب و تهیه آب آشامیدنی تمیز کرد. سپس این وسیله را در سخت ترین شرایط و محیط‌ها آزمایش کرد و موفق به ساخت نوع قابل حمل، سبک و کوچکی از آن شد که امکان تصفیه آب آلوده را تا ۹۹/۹۹۹ درصد فراهم کرد. سپس در سال ۲۰۰۵ این محصول ابداعی را به کشورهای در حال توسعه عرضه و برای این کشورها آب آشامیدنی سالم فراهم آورد. محصول منحصر به فرد شرکت لایف استراو که در حال حاضر در ۶۴ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد مناسب استفاده برای مصارف خانگی، کلینیک‌ها، مدارس، مسافرت و استفاده روزمره شخصی است.

مجموعه محصولات لایف استراو در سال ۲۰۱۸ شامل لایف استراو شخصی، استیل، یونیورسال، انعطاف پذیر و mission می‌شود که هر یک نسبت به نوع خود میزان مشخصی آب را در زمان معینی تصفیه می‌کنند. برای مثال فیلترهای لایف استراو شخصی قادر به تصفیه هزار لیتر آب هستند که این میزان برابر با آب مورد نیاز بدن انسان در یک سال است. اما به طور کلی می‌توان گفت هر یک از محصولات عمده این شرکت توانایی تصفیه آب تا هشت هزار بطری را دارند و آب را تا بیشترین حد ممکن گندزدایی می‌کنند. از سوی دیگر تعهدات این شرکت و شرکای آن در زمینه کاهش استفاده از بطری‌های یکبار مصرف و پلاستیک‌های بسته بندی محصولات سبب شده است که لایف استراو از مواد پلاستیکی قابل بازیافت استفاده نماید و به این ترتیب درصد بالایی از حجم پلاستیک‌های که در طبیعت و اقیانوسها رها می‌شوند کاهش یابد که خود گام مؤثری در جهت رسیدن به طبیعت و زندگی سالم است.

البته لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها در ابتدا باعث از بین رفتن اکثر املاح مغذی آب می‌شد که ضرر آن جبران ناپذیر بود ولی در سال ۲۰۱۲ با حذف مواد شیمیایی و جایگزین کردن آن با فیلتراسیون مکانیکی این مشکل رفع و آب سالم و بی خطر مهیا شد. امروزه شرکت لایف استراو در یک تعهد پنج ساله با فراهم آوردن آب سالم برای بیش از یک میلیون کودک که در جوامع نیازمند تأمین آن زندگی می‌کنند سعی در بهبود وضع این جوامع و افزایش نشاط آن‌ها دارد و برنامه ریزان آن در حال توسعه برنامه‌های آتی در جهت فراهم کردن آب سالم برای کشورهایی مانند کنیا و هندوستان تا پایان امسال هستند.

گزارش از مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 356729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.