دولت زمینه ایجاد سوءاستفاده دلالان را فراهم کرده است

نماینده شهرستان فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: دولت زمینه حضور و سوءاستفاده دلالان را فراهم کرده و دولتمردان متاسفانه تنها نظاره‌گر این موضوع هستند وهیچ چاره‌ای برای آن نمی‌اندیشند.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات صنایع در شهرستان فریدن اظهار کرد: متاسفانه قشر کشاورز و تولیدکننده در ایران محکوم به نابودی و فنا هستند؛ دولت به واسطه نداشتن برنامه و مدیریت کارآمد هیچ‌گونه حمایتی از این قشر ندارد و حمایت‌های سطحی که انجام می‌شود تنها در حد شعار و آمار است و دردی از این قشر دوا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان نیز محکوم به تحمل گرانی و فشار اقتصادی هستند، افزود: اخیراً نیز بسیاری از مصرف کنندگان تنها نظاره‌گر مصرف دیگران هستند.

عضو شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دلالان و واسطه گران در حال حاضر بیشترین درآمد را نسبت به تولیدکنندگان و فروشندگان دارند، اضافه کرد:  این قشر چندین برابر تولیدکنندگان و کشاورزان درآمد دارند و در نهایت سوءاستفاده و چپاول را از هر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نداشتن برنامه از سوی دولت زمینه ایجاد سوءاستفاده برای آنها دلالان را فراهم کرده است، تصریح کرد: بطری آب در سال گذشته ۵۰۰ تومان بوده است در حالی که هزینه تولید بطری خالی ۲۰۰ تومان بوده اما امروز تنها هزینه تولید این بطری ۱۰۰۰ تومان است که وقتی از پتروشیمی سوال می شود تاکید بر گران نشدن مواد اولیه دارد پس این مواد را چه کسی با چهار برابر افزایش گران به دست مصرف‌کننده می‌دهد؟

محمدصالحی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت گفت: دولت خود زمینه حضور این دلالان را فراهم کرده و دولتمردان متاسفانه تنها نظاره‌گر این موضوع هستند و هیچ چاره‌ای برای این امر نمی‌اندیشند.

وی در خصوص دلالی در فروش محصولات ذوب آهن اظهار کرد: ذوب آهن اعلام می‌کند که قیمت‌ محصولات را افزایش نداده و کیلویی دو تا ۳۰۰۰ تومان می فروشند در حالی که میلگرد به قیمت کیلویی ۷۰۰۰ تومان به دست مردم می‌رسد! و این وسط چه کسی این افزایش هزینه‌ها را ایجاد می کند؟ و دلال چون پول دارد تولید ذوب آهن را می‌خرد و در انبار احتکار می‌کند و چندین برابر به مصرف‌کننده می‌فروشد که همه این موارد نیازمند نظارت جدی دولت است.

کد خبر 356708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.