شهرداری مهاباد امکان پرداخت مبلغ محکومیت برداشت ماسه‌های بادی را ندارد

نماینده شهرستان اردستان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: شهرداری مهاباد به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور امکان پرداخت ۶۰ میلیون تومان محکومیت مالی در خصوص برداشت ماسه‌های بادی را ندارد.

حسین باقری در خصوص مشکلات صنایع اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اردستان دارای یک شهرک صنعتی و دو ناحیه صنعتی شامل زواره و مهاباد است؛ این دو ناحیه صنعتی دارای ۶۵ واحد صنعتی است که ۴۰ واحد از آنها فعال و نیمه فعال و ۲۵ واحد از آنها تعطیل هستند.

وی با انتقاد از بالا بودن سود بانکی در تسهیلات اختصاصی به صنایع افزود: تسهیلات اداره صمت برای صنایع با سود ۱۸ درصد است که پرداخت این میزان سود در توان واحدهای صنعتی نیست و عملاً نمی‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند.

 نماینده شهرستان اردستان در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص کمبود زمین در نواحی صنعتی اردستان اظهار کرد: در شهرک صنعتی اردستان و ناحیه مهاباد با کمبود زمین روبه‌رو هستیم در حالی که در ناحیه صنعتی مهاباد ۱۰ هکتار زمین اختصاص یافته که لازم است زمین بیشتری برای سرمایه‌گذاران جدید در نظر گرفته شود.

باقری با اشاره به معافیت مالیاتی ۱۴ ساله در ناحیه صنعتی زواره گفت: لازم است اداره صمت و شرکت شهرک‌های استان تدابیری برای واگذاری زمین با مبالغ پایین‌تر برای ناحیه صنعتی مهاباد و اردستان بیندیشند.

وی در خصوص مشکلات کشاورزان در برداشت ماسه‌های بادی تصریح کرد: مکان تجمع این ماسه‌ها در مجاورت مزارع کشاورزی است و برای آن تنها یک نقطه در نظر گرفته شده که لازم است این محل برداشت در نقاط مختلفی باشد تا در دسترس کشاورزان قرار گیرد و طی مسیر طولانی برای برداشت ماسه برای کشاورزان به دلیل گران بودن هزینه حمل‌ونقل مقرون به صرفه نیست.

نماینده اردستان در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص دشواری‌های مربوط به استعلامات استانی گفت: برای برداشت ماسه‌های بادی کشاورزان باید از پنج مرجع استانی استعلام بگیرند که اگر این مجوزها توسط دستگاه‌های مربوطه مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اداره صمت شهرستان انجام شود برای کشاورزان آسان‌تر است.

باقری با اشاره به در جریان بودن پرونده شهرداری مهاباد از سال ۹۴ در خصوص برداشت ماسه‌های بادی افزود: پرونده شهرداری مهاباد در دادگاه بخش زواره در جریان است که شهرداری مهاباد ملزم به پرداخت ۶۰ میلیون جریمه‌ شده است که از اداره کل صمت به دلایل وجود بحران‌های درآمدی در شهرداری مهاباد که حتی توان پرداخت حقوق نیروهای خود را ندارد خواهان بخشش یا کاهش مبلغ این جریمه هستیم.

کد خبر 356701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.