نانوایی‌های بادرود در روزهای تعطیل خدماتی به گردشگران نمی‌دهند

نماینده شهرستان نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: منطقه بادرود سالانه حدود چهار میلیون نفر گردشگر دارد و این در حالی است که نانوایی های این منطقه علی رغم تذکرات مختلف در روزهای تعطیل به گردشگران خدمات نمی‌دهند.

حسین میرزاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت صنایع در شهرستان نطنز اظهار کرد: متاسفانه بخش بادرود نطنز نمایندگی اتاق اصناف ندارد و با وجود اینکه اکثر ادارات بخش بادرود مستقل هستند اما اداره صمت نسبت به مشکلات ناشی از عدم فعالیت نمایندگی این سازمان در شهرستان توجهی نداشته و شهروندان برای مراجعه به نمایندگی این سازمان باید مسیر ۳۵ کیلومتری را طی کنند.

وی در خصوص عدم پرداخت عوارض اصناف  گفت: قبلا نظارت بر اصناف بر عهده شهرداری بود؛ در بخش کارشناسی صدور پرونده اصناف این نظارت انجام می شد، از اصناف شهرستان مبلغی تحت عنوان عوارض صدور پروانه دریافت می‌کردند اما به دنبال مصوبه مجلس شورای اسلامی، این امر از عهده شهرداری‌ها برداشته شد و به ادارات صمت واگذار شد.

نماینده شهرستان نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان با انتقاد از عدم پرداخت هزینه خدمات شهرداری به اصناف اظهار کرد: اصناف روزانه چندین تن زباله تولید می کنند ضمن اینکه نظافت اطراف این واحدهای صنفی بر عهده شهرداری است اما عوارض فعالیت این اصناف به اداره صمت پرداخت می شود و اداره صمت نیز در زمان مراجعه برای گرفتن پروانه هیچ استعلامی از شهرداری در خصوص بدهی عوارض این اصناف انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه نظارت درست بر روی فعالیت واحدهای صنفی در شهرستان نطنز صورت نمی گیرد، اضافه کرد: شهرستان نطنز منطقه ای گردشگری و زیارتی است و تنها در بخش بادرود سالانه چهار میلیون نفر گردشگر رفت و آمد  دارند و این در حالی است که در روزهای جمعه نانوایی‌ها تعطیل است و به گردشگران و مردم در روزهای تعطیل خدماتی ارائه نمی‌دهند و این موضوع با وجود گزارشات متعدد به اداره صمت هنوز حل نشده است.

میزراییان با تاکید بر لزوم حمایت از معدن‌کاران گفت: اداره منابع طبیعی نسبت به فعالیت معدنکاران نطنز واکنش هایی را نشان داده است از این رو  لازم است از معدن کاران نیزحمایت شود چرا که حدود ۸۰ نفر در معادن شهرستان فعال هستند و لازم است دو درصد سهم دولت که در این خصوص به استان پرداخت می شود را در شهرستان نیز توزیع کنند.

کد خبر 356683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.