سردفتران شهرضا راغب به تأسیس دفتر طلاق نیستند

شهرضا – رییس اداره ثبت احوال شهرضا از صدور ۹۶ هزار کارت ملی هوشمند در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۸ درصد از جمعیت این شهرستان هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا صدری صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف سازمان ثبت احوال تهیه آمار دقیق وقایع چهارگانه جمعیتی است، اظهار کرد: متأسفانه نبود دفتر طلاق در شهرضا باعث شده تا آمار دقیقی از این واقعه در شهرستان به دست نیاید.

وی با بیان اینکه سردفتران شهرضا راغب به تأسیس دفتر طلاق نیستند، تأکید کرد: تأسیس این دفاتر ضوابط قانونی خاصی دارد که برای سایران ایجاد نشده است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال یک هزار و ۱۸۳ واقعه ولادت در شهرستان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

صدری از کاهش ۲۱.۶ درصدی ازدواج در شش ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: در این مدت ۷۹۶ واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت ۳۷۵ واقعه وفات در این شهرستان تا پایان شهریورماه امسال، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۱ درصد کاهش یافته است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با بیان اینکه ۱۳۵ هزار نفر در این شهرستان واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند، تصریح کرد: تاکنون برای ۹۶ هزار نفر از این افراد، کارت ملی هوشمند صادر شده است، در حالی که ۳۸ درصد از جمعیت شهرستان هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند.

صدری با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۸ هزار نفر متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند به مراکز ثبت نام شهرستان مراجعه کرده‌اند، تأکید کرد: ایستگاه‌های ثبت نام این کارت در شهرستان، ظرفیت ثبت نام روزانه ۱۵۰ هزار نفر را دارند، اما متاسفانه متقاضیان دریافت این کارت در سه ماه گذشته کاهش یافته اند.

وی یادآور شد: مهلت ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان امسال است، اما پیشنهاد می‌شود شهروندان این کار را تا ماه‌های پایانی سال به تأخیر نیندازند.

کد خبر 356653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.