اختصاص بیش از ۴ میلیارد برای اصلاح الگوی آبیاری

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در شش ماه نخست امسال پروژه‌های آبیاری تحت فشار در ۳۹ هکتار از اراضی منطقه با اختصاص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۳ میلیون ریال، به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال طرح‌های آبیاری قطره‌ای به روش تیپ در ۳۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان با اختصاص اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال، اجرا شده است.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌ آبیاری کم فشار در هفت هکتار و با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیون ریال، تصریح کرد: در همین مدت طرح آبیاری قطره‌ای با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۶۸ میلیون ریال در دو هکتار از مزارع شهرستان، اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه بهره‌برداری مناسب و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است، خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال، پروژه‌های آبیاری تحت فشار در ۳۹ هکتار از اراضی منطقه با اختصاص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۳ میلیون ریال، به بهره‌برداری رسیده است.

باقری ادامه داد: در سال گذشته هفت طرح بازسازی و مرمت قنوات کشاورزی در مناطق روستایی «محمدیه»، «هوک و پنجگان»، «قصرچم»، «بوان»، «مقصودبیک»، «دادنجان» و «وشاره» با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال در مناطق مختلف شهرستان اجرا شد.

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته، پروژه‌های آبیاری تحت فشار به روش‌های بارانی، بارانی قطره‌ای تیپ، قطره‌ای تیپ و کم فشار در ۲۹۰ هکتار از اراضی زراعی منطقه با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال، اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا تصریح کرد: اجرای طرح کانال آبیاری عمومی مزرعه «ماشک» در روستای «هونجان» به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر، نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال است.

باقری از آغاز کشت محصول کلزا در مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: امسال ۲۵ هکتار از مزارع شهرضا به کاشت این محصول اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته، پنج برابر بیشتر شده است.

وی با اشاره به توزیع ۲۲۰ کیلوگرم بذر کلزا از ارقام خارجی بین ۱۰ بهره‌بردار محصول کلزا در این شهرستان، تصریح کرد: پیش بینی می شود از این مزارع ۵۰ تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه طرح کشت کلزا از سال ۱۳۸۲ در این شهرستان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کاشت این محصول به مدت بیش از ۱۰ سال به علت خشکسالی متوقف شد، اما از سه سال قبل دوباره آغاز شده است.

کد خبر 356650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.