پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه‌های تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی دو پروژه تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب که برای تکمیل آن بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد:۲۴۰ هکتار از مساحت ۸۲۰۰ هکتاری منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان را فضای سبز تشکیل می‌دهد که یک چهارم محدوده قانونی این منطقه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ پارک به مساحت ۱۲۴ هزار مترمربع در منطقه ۱۲ وجود دارد، افزود: سرانه فضای سبز هر شهروند ساکن در این منطقه ۱۶.۵ مترمربع است، اما کمبود منابع آبی مشکلاتی را در خصوص آبیاری آن به وجود آورده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: تاکنون آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز منطقه را با کمک چاه‌های حفر شده تأمین می‌کردیم، اما تابستان گذشته سه حلقه چاه اصلی آب منطقه ۱۲ خشک و غیرقابل استفاده شد.

وی با بیان اینکه در سطح منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تعداد ۱۲ حلقه چاه آب وجود دارد، تصریح کرد: تعدادی از این چاهها مشترک بین مناطق ۱۲ و هفت است که البته تابستان امسال سه حلقه آنها از دست رفت.

باقری اظهارکرد: با توجه به شرایط کم آبی حاکم بر شهر و منطقه، دو پروژه ساخت تصفیه‌خانه پساب و خط انتقال پساب شاهین شهر لوله‌گذاری به طول ۱۸ هزار و ۵۰۰  متر در دستور کار قرار گرفته که با اجرای این پروژه ۱۰۰ لیتر آب تصفیه شده در ثانیه را برای آبیاری فضای سبز تأمین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه پساب در زمینی به مساحت شش هزار و ۳۱۰ مترمربع به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در حال احداث است، تأکید کرد: عملیات اجرایی دو پروژه تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب که برای تکمیل آن بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: یکی از مشکلات محله هایی همچون محلات منطقه ۱۲ که بر اساس اصول شهرسازی احداث نشده، آبگرفتگی معابر هنگام بارندگی است، البته این مشکل با حفر چاه‌های دفع آب‌های سطحی رفع می‌شود.

کد خبر 356645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.