ارایه خدمات مشاوره ژنتیک رایگان به عشایر شهرضا

شهرضا – رییس اداره امور عشایر شهرضا گفت: ارایه خدمات مشاوره ژنتیک رایگان، یکی از مهمترین خدمات دولت بوده است که باید زمینه برخورداری همه اقشار جامعه از آن فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نورالدین سهرابی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ساماندهی عشایر با هدف تامین معیشت و امنیت اقتصادی جامعه عشایری و ارتقاء شاخص‌های توسعه انسانی آنان، حداقل در حد میانگین جامعه روستایی، از مهمترین وظایف ادارات امور عشایر است.

وی از وجود ۶۰۰ خانوار عشایری با جمعیت سه هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان خبر داد و افزود: اجرای طرح‌هایی باهدف افزایش مهارت مختلف شغلی و رفاهی، از مهمترین نیازهای جامعه عشایری است.

رییس اداره امور عشایر شهرضا با تأکید بر ضرورت آموزش خانوارهای عشایری، خاطرنشان کرد: ارایه خدمات روانشناختی، مددکاری اجتماعی و مشاوره ژنتیک به عشایر، از مواردی بوده که تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

سهرابی با بیان اینکه برای ارایه خدمات روانشناسی به جامعه عشایری شهرضا با انجمن همیاران سلامت روان این شهرستان رایزنی شده است، تصریح کرد: این خدمات شامل برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه های مختلف روانشناسی، مددکاری، خانواده، بینایی و شنوایی سنجی است.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات مشاوره ژنتیک رایگان، یکی از مهمترین خدمات دولت بوده است که باید زمینه برخورداری همه اقشار جامعه از آن فراهم شود، اظهار کرد: بخشی از خدمات درنظر گرفته شده برای جامعه عشایری شهرستان، مشاوره ژنتیک رایگان است.

رییس اداره امور عشایر شهرضا اضافه کرد: همه خانوارهای عشایری شهرستان و مناطق مجاور مانند جرقویه علیا، از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

سهرابی با اشاره به اجرای طرح‌هایی باهدف تهیه و جایگزینی سوخت فسیلی به جای سوخت‌های نباتی و آموزش خانوارهای عشایری برای استفاده از سوخت‌های جایگزین، تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۲۰۰ پکیج خورشیدی بین خانواره‌های عشایری شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه استمرار وضعیت خشکسالی، عشایر منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده است، اظهار کرد: آبرسانی سیار به ظرفیت روزانه ۱۲۰ هزار لیتر، ساخت ۱۰ استخر ذخیره آب به ظرفیت دو هزار لیتر و اجرای عملیات لوله‌گذاری انتقال آب به طول دو هزار و ۵۰۰ متر در شش ماه نخست امسال در مناطق عشایری شهرستان، انجام شده است.

رییس اداره امور عشایر شهرضا اضافه کرد: در همین مدت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مبارزه با خشکسالی به عشایر منطقه واگذار شده است.

 سهرابی گفت: ارایه خدمات مناسب به جامعه عشایری، نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر 356633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.