راه اندازی تراموا در دستور کار شهرداری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین گفت: مطالعات راه‌اندازی خطوط تراموا در شهر قزوین انجام گرفته و مصوبات شورای ترافیک کشور اتخاذ شده است.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد میزان استفاده شهروندان قزوینی از وسایل حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: طبق آمار در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، نزدیک به ۲۰ درصد شهروندان از اتوبوس و ۳۲ درصد از تاکسی برای سفرهای درون‌شهری خود استفاده می‌کنند که با احتساب برخی استانداردهای حمل و نقل عمومی اگر تاکسی را هم جزو وسایل حمل و نقل عمومی فرض کنیم، بیش از ۵۰ درصد از شهروندان قزوینی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

وی در مورد برنامه‌های این معاونت در زمینه ایجاد مدهای دیگر حمل و نقل در شهرداری قزوین، تصریح کرد: در طرح جامع شهرداری قزوین راه‌اندازی خط تراموا در دستور کار قرار گرفته است. طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته در ۱۴۱۰ حجم تردد به حدی می‌رسد که راه‌اندازی خطوط تراموا توجیه‌پذیر می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین افزود: مطالعات راه‌اندازی خطوط تراموا در شهر قزوین انجام گرفته و مصوبات شورای ترافیک کشور اتخاذ شده است. همچنین با یک شرکت چینی در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم و طراحی‌های اولیه آن در حال انجام است.      

کد خبر 356587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.